För fösta gången är mina barn på semester och jag är inte med… Detta är ju helt mitt eget fel, så ska inte sitta och tycka synd om mig eller beklaga mig. Men det är en tom känsla… Mycket mycket tom känsla inombords.

Det enda jag kan säga om det är att jag önskar dem en underbar semester och jag är övertygade dom har och får det! Nåja! Eftersom jag själv satt mig i den sitsen så skriver jag inte mer om det nu.

I veckan och helgen har det varit det årliga ”jippot” Power Meet. Själv tycker jag det livar upp och jag tittar mer än gärna på bilar som cruisar. Spenderat en hel del tid med min gode vän Peter! Vi har kryssat runt på våra hojar mellan alla bilar, stannat där det passat. Vi var till och med ut på Jo-berg och gick på marknaden. Tänk vad det finns prylar och pinaler!

Måste nog säga jag upplevde årets Power Meet som lugnare än vanligt, från alla synvinklar. Raggarna verkade lugnare, polisen var lugnare och åskådarna var väl kanske lugnare… Av det jag läst i VLT verkar det dessutom stämma att det var lugnare också!

Måste bara citera VLT, man måste ju undra vem som skriver något dyligt:

”- Det är ingenting emot vad vi har haft under andra Power Meet, vi tror att det är en kombination av vårt förarbete, värmen och att vi använder oss mer av cyklar och hästar, säger Peter Johansson.

Det mest anmärkningsvärda som hänt var att en villaägare i Ramnäs mötte en inbrottstjuv i dörren när han kom tillbaka till sitt hus.”

Storyn gällde bl.a. att 15 personer omhändertagits för fylla under helgen, men var faaan kom en inbrottstjuv i Ramnäs in i historien? Vad har han och Ramnäs med Power Meet att göra?

Det är faktiskt kul att cruisa runt bland alla bilar, att försöka ta sig hela cruising sträckan! Fast glider man i allt från 2km/h till ibland 30 km/h om man har tur, så efter ett par timmar går ju hojen så satans illa! Tur man kan ”blåsa ur den” *hahaha*

Well, well! En annan mycket rolig sak som hänt denna helg var en ”reunion” av gamla punkrockare från Västerås. Egentligen är jag ju inte en del av detta, då jag är för ung *haha* men hamnade ju lite där som på ett bananskal, då min storebror var punkrockare. Så genom åren har jag lärt känna många av dessa killar. Nu hade det tack vare Facebook blivit en ”reunion” och flera av dom samlades ute hos Svante! Många av dom hade nog inte träffats på 10-15-20år. Extremt kul att bara åka förbi och säga hej till alla gamla bekanta.

Tyvärr tror jag min egen bror var för lat/trött för att ta sig dit (det var en liten bit utanför Västerås). Men det är ju hans förlust! Men kan folk komma från Stockholm kan man väl ta sig från Gideonsberg ut till ”landet” bara några km, från Västerås… Fy skäms bror *haha*

Några av de bekanta som var där och jag hade nöjet att träffa var: Nalle, Kari, Belsen, Larsa, Svante, Hagan, Perra Skarf, Rassing, Sampa m.fl.

Jag hoppas verkligen för grabbarnas skull att detta blir ett årligt återkommande event! Kul som fan. Nästa gång stannar jag kvar och umgås hela kvällen! Bilderna är tagna av Belsen (tror jag). Lånade från Facebook gruppen: Mälardalens punk/new wave 1977-1982. And by the way, i image headern i toppen på detta blogg inlägg finns 2st punx, det är Hagan och Nalle från tiden då det begav sig. Även den bilden från samma Facebook grupp!

Mälardalens punk/new wave 1977-1982

Sitter och funderar på musik! Power Meet är ju mycke rocka billy och liknande, även om viss dansband och techno smugit sig in??? Det kan inte ens raggarna tycka om *haha* Eddie Meduza spyr i sin grav *haha*

Sedan the punk reunion med gammal punk från 77 och framåt! Hur ska man lyckas kombinera dessa två vitt skilda världar i ett och samma band, i en och samma låt?

Jag som inte är raggare eller ägare till en jänkare, eller inte heller varit punkare utan bara råkar känna dessa trevliga herrar!
I’m a breed of my own… så jag länkar in en blandning av rocka billy och punk *haha* Psychobilly bandens otvivelaktiga gudar! The Cramps! Som jag hade förmånen att se live på Roskilde festivalen 1990!

RIP – Lux Interior.

För dig med Spotify, klicka här för The Cramps – Sunglasses after dark!

Hade idag en ambition som sprack! Jag skulle ha tränat! Men vart helt motivationslös till träning och kände redan innan jag packade träningsväskan att det skulle inte fungera… Det är inge bra med sådana dagar! Så det utlovade ”pain” i rubriken på blogginlägget uteblev! Shame on me! Men får räkna in saknaden av mina barn samt ”skamen” att inte träna som ”pain” då… Även om det inte var det som var tanken…

Nya tag i morgon! Då jääävlar ska jag träna! Fast i ärlighetensnamn är det nästan snäppet för varmt på dagarna för att gå till ett gym. Men jag SKA dit!

Power Meet – Check…
Punk reuinion – Check…
Pain – No check… ×

Keep the rubber side down…

