Hehehe… Snygg liten ”image headline” va! Tyckte den var kul när jag såg den på internet, så snodde ”slogan” helt fräckt och gjorde en ”headline”! Idag, eller snarare imorgon lär det, som det känns infinna sig träningsverk! Kört det längsta och hårdaste gympasset på länge! Förmodligen snäppet över vad som kan vara bra… Eller, näää, såna pass kan inte finnas *haha*

Följde mitt upplägg med att köra mitt andra axel, rygg och triceps-pass.
Dagens pass var mastigt värre och innehöll följande övningar (och resultat).

1.   Lyft åt sidan i cablecross: 3*10*12Kg (svår och tung övning).
2.   Press bakom nacken i Smithmaskin: 3*10*20Kg.
3.   Upright rows i Smithmaskin: 3*10*20Kg.
4.   Peck deck/flies maskin: 3*10*30Kg (funkar ej så bra).
5.   Compund row (”stol”): 3*10*77Kg.
6.   Overhead press maskin: 10*59Kg + 9*59Kg + 6*59Kg.
7a. Hantel kickbacks: 3*10*7,5Kg (superset med 7b).
7b. Compound row: 3*10*71Kg (superset med 7a).
8.   Cablecross triceps pulldowns: 3*10*36Kg.
9a. Hantel-lyft framåt: 10*7,5Kg + 10*7,5Kg + 7*7,5Kg (superset med 9b).
9b. Pulldowns – smalt grepp: 10*55Kg + 6*55Kg + 6*55Kg (superset med 9a).
10. Cablecross overhead pull (triceps): 3*10*36Kg.
11. Hantellyft åt sidan: 10*75Kg + 10*7,5Kg + 7*7,5Kg.
12. Super pullover (maskin): 10*50Kg + 2*10*55Kg.

Detta var 14 övningar och fler övningar än så här orkar man nog inte på ett pass. Dock kommer jag säkert byta ut en och annan övning. Peck deck/flies övningen/maskinen känns inte alls nå bra för mig! Så den kommer försvinna. Första övningen med lyft år sidan i cablecrossen, var så här första gången jag körde den, både tung och ganska svår. Men det ska tilläggas att jag är bra öm i höger handled. Detta gjorde det extra tungt. Den övningen ska jag ”träna mer på” för den gör nog sin nytta *haha*

Nästa pass blir det andra bröst, biceps och mage. Efter det är det dags för ett ben pass! Då har jag rullat runt ett varv på ”schemat”.
Pass 1 (axlar, rygg triceps).
Pass 2 (bröst, biceps, mage).

Pass 3 (axlar, rygg triceps).
Pass 4 (bröst, biceps, mage).
Pass 5 (ben, nedre rygg, underarmar).

And then…i start all over again! No Pain No Gain!

Nästa pass blir dock tidigast på tisdag. Imorgon är jag fullt övertygad om att det kommer mailas och ringas hela dagen om vårat e-post byte på jobbet. Så det är bara att gilla läget. Hoppas jag har fel dock och att allt flyter på som det ska… Utöver det skulle nog min knakande handled behöva en dags vila.
Hmm… Kanske resten av kroppen behöver också?’

Kände jag behövde lyssna på lite musik så här på kvällen… Det är egentligen ingen video, utan en stillbild, but who cares?
Lyssna och njut av Megahertz – Heuchler!


Börjar bli läge att göra tidig kväller, det blir en bok som får sluta mina ögon ikväll… Hoppas regnet har upphört till imorgon så man kan åka Harley till jobbet. Har blivit alldeles för lite av det i helgen… Med risk för en lång lång dag imorgon så kanske kropp och ögon behöver vila?

Hoppas också kunna ta mig till Västerås Kampsportcenter under måndag eller tisdag och prata face 2 face med någon av tränarna/ansvariga om ”senior kickboxning” *haha* Lyssnar gärna på er läsares kommentarer om min fix idé att vid 40 börja träna kickboxning…


Remember… We must suffer – to free our pain!

