Enligt den ”vetenskapliga siten” Wikipedia så sägs bl.a. följande om tålamod…
”Tålamod är förmågan att kunna utstå väntan, förseningar eller svårigheter med bibehållet lugn. En tålmodig person kan hantera yttre stress utan att hänfalla åt okontrollerade känslosvall.”

Hmm… Tålamod är nog något jag aldrig riktigt haft! Något jag borde jobba på om jag frågar mig själv. Kan ha tålamod i småsaker som att sitta och flytta ett objekt i en bild en pixel hit och en pixel dit i timtal, men att vänta… Nej, vänta är inte min starka sida! Kan å andra sidan ha full kontroll och tålamod på vissa saker, inom mitt jobb, tålamod och kontroll, medans i andra stunder vara helt utan tålamod.. Nåja! Är ju i alla fall medveten om bristen *haha*

Gym, gym och mer gym…
Sjukligt kul och ett totalt gift! Har som jag skrivit tidigare börjat snickra på mer konkreta träningspass med ”fördefinierade” övningar. Ska försöka ta mig i kragen att även bläddra igenom gamla nummer av tidningen Body för att se om man kan få lite mer inspiration till övningar. Sådana som man kanske inte tänkt på, vetet om, eller bara få fler övningar att ”lägga till eller byta ut” i befintligt schema. Får helt enkelt klippa och klistra ihop lite ”extra övningar” från tidningen och se om jag ska ändra i mitt eget ”schema/upplägg”…

Träning av en annan sort…
Har äntligen fått tummen ur ****** och kontaktat Västerås Kampsportcenter! Är grym sugen på att börja träna kickboxning/thaiboxning. Nu är man ju 40 fyllda så det kanske är i senaste laget… Smidig som ett kassaskåp *haha* Men jag tror att det vore grym konditionsträning (och kondition har man ju i dagsläget nästan noll av). Likaså vore det ju skönt att få avreagera sig under kontrollerade former *haha* Att få sparka, boxa, armbåga och knäa på ett kontrollerat och förhoppningsvis rätt sätt skulle kännas oerhört bra! Måste vara något kemiskt/fysiskt… Min brist på tålamod verkar ha just ett kemisk/fysiskt ”sätt” att transformeras till rastlöshet och överskottsenergi…

Denne överskottsenergi verkar jag inte ha nåt annat sätt att kanalisera och få ur mig förutom via gymträning och förhoppningsvis nu då, även kickboxning!

Enda andra sättet är att åka Harley, but i leave that one out this time…


Klicka här för länk till Västerås Kampsportcenter →

Nu kan man ju bara hoppas det finns fler ”seniorer” som ska börja eller håller på! Kan ju inte gärna som ”gammal gubbe” studsa runt och kickboxas bland 1920åringar *hahaha* Det vore mer än mitt ego klarade av *hahaha*

Teambuilding, Exchange servrar och kvalitetskontroll…
På måndag morgon påbörjas bytet från en leverantörs pop3 mail, till vår egen Exchange mail. Det innebär i praktiken att mailkonton för ca: 300 användare (spridda över hela landet) från ena sekunden ska sluta använda pop3 hos en leverantör till att i nästa sekund kunna skicka och ta emot från en helt annan server, med helt andra inställningar m.m. Måndag kommer blir Hell on Earth!

Hmm… Ingår ju även i en ”kvalitetsledningsgrupp” som skall jobba fram mer strukturerade rutiner, kvalitetsledningssystem e.t.c. I detta jobb ingår bl.a. att utvärdera och ”lära” sig programvara för den sortens jobb. Om jag inte missminner mig har vi möte i Stockholm framöver… När, har jag för stunden helt glömt! Tror jag har snäppet för mycket i huvudet för stunden! Jag lägger det helt enkelt åt sidan för några dagar…

Vad jag dock vet är att nu på fredag skall coacher samt några andra personer inom företaget och mitt regionen, inkl. mig själv ha team building i Högbyn utanför Fagersta. Kanske det blir till att klättra i träd och bygga kojjor *haha*… Men jag ser fram emot det. Ett avbräck i det dagliga jobbet helt klart!

Whiskeyprovning i present…
När jag fyllde ”gammal och vis” d.v.s. när jag fyllde 40 *hehe*, fick jag av min kära syster och hennes familj en ”upplevelsepresent”. En Whiskey provning i gamla stan i Stockholm. Den funderar jag nu på att börja planera in. Whiskeyprovningen är för 2 personer och tänkte faktiskt ta med mig min bäste vän Peter. Vi känner varandra så bra så det är skrämmande! Hur som helst har vi alltid så kul ihop, så det känns helt rätt att ta med honom. Vi har haft så mycket kul ihop, från Randers i Danmark, till High Chaparall och Bikemeet, till våra resor i Kina… Ja! Definitivt en upplevelsepresent jag vill dela med honom!

The last goodbye…
Inte the last goodbye från bloggen, men det råkar vara titeln på min bror och hans bands senaste CD. Psychopunch 9:e fullängds CD. Tror bestämt att ”promon” var klar i veckan, eller om det var förra fredagen? Dock har jag varit för lat för att vara förbi bror på Skivbörsen… Eller hemma hos honom, så jag har ännu inte hört skivan. Kul dock och jag ser fram emot att få lyssna på den!

Kolla in bandet på deras hemsida.. www.psychopunch.com →


Det förmodade omslaget till The last goodbye.
Ska allt pallra mig till bror i veckan, eller kanske rent utav imorgon och kolla om ”promo CD’s” har kommit! All heder till Psychopunch för att dom orkar hålla på, år efter år… Är detta deras last goodbye tro?

Bloggat klart för idag…
I see a beautiful sunrise on the horizon…



