Ett tungt pass på gymet…
Ville så gärna fortsätta att fixa med träningsprogrammet som jag påbörjat för mina ”pass” och utöver detta var jag åter igen så sugen på att träna! Som jag skrivit tidigare, det är ett gift! Dagens pass var ett bröst, biceps och mag pass! Tungt satan, men med lite tysk NDH i lurarna på hög volym så…

Upplägget för bröst, biceps och mage… (inkl dagens ”resultat”).
1a. Bänkpress i Smithmaskin (lutande): 3*10*30Kg (superset med 1b).
1b. Hantel curl, sittande: 2*10*12,5 + 1*9*12,5Kg (superset med 1a).
2.   Hantel Flies (lutande bänk): 1*10*7,5Kg + 1*10*10Kg + 1*10*12,5Kg.
3. 45° side bend (mage): 3*10 höger + vänster.
4a. Hantel press i bänk: 3*10*15Kg (superset med 4b).
4b. Z-bar curl: 1*10*20Kg + 1*9*20Kg + 1*6*20Kg (superset med 4a).
5.   Situps i lutande bänk: ”raka” 3*20st + sidorna 2*10st.
6.   Seated dip maskin (bröst): 1*10*50Kg + 2*10*57Kg.
7.  Cable cross flies: 1*10*27Kg + 2*6*27Kg.
8.   Biceps curls i cable cross: 1*10*36Kg + 1*10*41Kg + 1*5*41Kg.

Och det som finns att lägga till eller variera med…
• Situps i maskin
• Side twist i maskin
• Preacher curl maskin
• Pec deck

Dagens gympass får:

Ändå fanns det ett uns av stress på slutet för klockan rann iväg!
Men i övrigt ett mycket bra pass.

Avslutning och sommarlov…
Idag har jag tagit chansen att jobba hemifrån, kommer bli en del jobbande i kväll också. Detta för att det var skolavslutningar idag för barnen. Fördelen med mitt jobb, jag kan flexa en del och kunde således vara med på både lillgrabben och lillflickans avslutning. Som för första året inte sammanföll samtidigt, då grabben går i lågstadiet och dottern i mellanstadiet. Så jag har haft ”turen” att få höra Idas sommarvisa två gånger idag *yack*… Har aldrig varit och kommer aldrig bli en offentlig ”körsångare” som gladligen sjunger med i visor och psalmer… och det verkar smittat av sig på lillgrabben *skratt*.

Det vart ingen MC fika…
Hade en liten tanke i bakhuvudet under dagen och efter senaste klubbmötet att just denna dag (eller snarare en torsdag) åka till MC klubben A.R.M för en fika eller en hamburgare. Dom håller fikaträff/grillkvällar på torsdagar. Vi har ju våran på onsdagar så vi tänkte det måste vara på tiden vi besöker dem. Men det sket sig idag. Istället var jag iväg och lämnade ett minneskort till en klubbkamrat, en prospect vid namn Svenne på hans jobb! Med mig tillbaka fick jag 2 bitar aluminiumplåt, så nu kan jag påbörja att göra besiktningsinsatser till hojen! Lagens långa arm gillar inte Big Radius *haha*

Shelter for an evening…
Fick på kvällen en sådan lust att lyssna på gamla Sisters of Mercy!
So for all of you who cares…

I hear the roar of a big machine – Two worlds and in between
Love lost, fire at will – Dum-dum bullets and shoot to kill

I hear the sons of the city and dispossessed – Get down, get undressed
Get pretty but you and me – We got the kingdom, we got the key

Tune in – Turn on – Burn out!

