Egentligen vet jag inte alls vad jag ska skriva nu, men skriver bara för att bloggen inte ska ta sitt sista andetag redan! Säkerligen har jag massors att skriva men vet inte hur jag ska skriva det så nevermind!

Gym är ett gift…
Det har hunnit bli en del träningspass på gymet av varierande kvalitet och resultat. Vissa dagar har det gått bra och vissa sämre! Men har ändå lyckats ta mig till gymet för att köra! Det är ett gift no doubt! På sätt och vis enklare nu på sommaren med träning, speciellt på Lögarängen, då man kan ha med barnen och dom kan bada utomhus och roa sig i vattenrutschkanor, sola mm, medans man själv bränner av ett pass!

Efter att ha kört ganska mycket ”ad hoc” i träningen, mer på känn, så har jag nu börjat att försöka strukturera och skapa ett ”program”… Har tänkt mig dela upp träningen i 3 olika pass, som körs i omgångar om 5. Tanken är då i korthet följande:


• Axlar, Rygg, Triceps.

• Bröst, Biceps, Mage.

• Axlar, Rygg, Triceps.

• Bröst, Biceps, Mage.

• Ben, Underarmar.

Anledningen till att jag kör 2 pass bröst, biceps, mage och axlar, rygg och triceps och bara ett ben pass är att man blir ju helt lam och totalt oförmögen att gå och stå ordentligt efter en ben pass *haha* Så mellan dessa pass får det lov att vilas lite extra. Sen helt ärligt är det inte lika kul att träna ben! Men ett måste med knäböj och utfall… Eller?

Jag har inte delat ut några stjärnor på länge för mina gympass och det beror på att jag helt enkelt inte bloggat regelbundet. Men generellt sett kan man säga det pendlat mellan 2,53,5 stjärnor… Ska försöka bättra mig på rapportering från gymet… Om nån nu skulle vara intresserad?

Har då utöver den generella uppdelningen av passen påbörjat att snickra på övningar i dessa pass… Började för första dagen idag, med ett av passen. Axlar, rygg och triceps. Varför? Jo för jag häromdagen körde ett ”ad hoc” bröstpass.

Axel, rygg och triceps passet innehåller 15 övningar. Beroende på hur mycket tid man har när man tränar hinner man göra olika mycket, men det kan jag leva med. Likaså, är det för mycket folk vid en maskin kan jag ta en annan övning. Optimalt är ju att hinna med runt 10 övningar iallfall…

Detta är upplägget för axlar, rygg och triceps (samt dagens resultat):
1.   Overhead press maskin: 3*10*59Kg.
2 .   Super pullover maskin: 3*10*55Kg.
3 .   Compound row maskin: 3*10*50Kg (gick för lätt).
4 a. Hantellyft framåt: 3*10*7,5Kg (superset med 4b).
4 b. Triceps kickbacks: 3*10*7,5Kg (superset med 4a).
5 .   Lateral raise maskin: 2*0*46Kg + 1*10*36Kg.
6 .   Compound row maskin/stol: 1*10*64Kg + 2*10*77Kg.

Så de övningar som finns med, som man kan variera med etc…
• Upright row i Smithmaskin.
Pulldowns med smalt grepp.
Press bakom nacken i Smithmaskin.
Pulldowns med brett grepp.
Cable pushdowns med rep.
Triceps extensions overhead.
Triceps extensions maskin.
Arnoldpressar.

Då det var ett ”pressat” lunchpass idag och första gången jag hade ett ”så pass organiserat schema” så hanns endast 7 övningar med. Men morgonpass, kvällspass och helgpass utgår jag ifrån att minst 10 av dessa 15 övningar för axel, rygg och triceps pass ska göras! Gärna mer! För att återigen sätta betyg på passet.

Dagens pass får:


Passet hade fått 4 stjärnor om jag hunnit lite till, och så var det första gången med detta upplägg. Hoppas på mer struktur framöver nu! Nåt jag saknar i det stora hela just för tillfället…

En ”ond” start på sommarlovet…
Lillflickan Amanda var med på fotbolls-uppvärmingen för ”mammas” korpenlag igår… Stackaren skulle ta emot en boll med händerna och den träffade illa på handen. Idag efter 67 timmar på sjukhuset med röntgen mm, så konstaterades det att någon form av ”ledband” i ”fuck fingret” fått stryk. Tejp och vila… Det värsta är att det kan ta upp till 6 månader innan det är helt återställt! Hur ska en barn på 11år kunna hålla handen ifrån mer ”ont” under ett helt sommarlov?

Me and my Harley Davidson…
Sedan förra blogg inlägget har jag ändå  hunnit med att åka på min Harley en del! Det är en frihetskänsla som är obeskrivlig! Det är inte bara vilken hoj som helst, belive me jag har åkt annat också! Vilket jag skäms oerhört mycket för *hahaha* ,om än åkt väldigt kort tid! Skumt blogg inlägg kanske man kan tycka men att få åka min Harley Davidson och bara glida fram…
It clears my head – Ride into the sunset…

Från MC åka till MC klubben. Den i min blogg ”utannonserade, kommande” 50tals festen tillsammans med Skultuna Fordonsförening är inställd. Detta p.g.a. så mycket strul. Alldeles för kort tid, för lösa ”boliner” m.m. Så vi la helt enkelt ner detta på obestämd tid. Mashed Kidneys MC Skultuna kommer säkerligen ordna nåt annat istället… Framöver, Stay Tuned!


Som en avslutning på dagens dravel…
Ja, allt utom min stackars dotters onda hand då, som inte är nåt dravel utan det är så synd om henne! Jag funderar på att  i augusti gå och se på The Cult. Ett band jag lyssnade mycket på under
90talet. Låtar som She Sells Sanctuary, Rain, American Horse, Sunking m.fl. Dom ska spela på Gröna Lund och det är väl långt ifrån en optimal scen för detta band! Klockan 20.30 en ljus sommarkväll med grönans alla ”oljud”…
Men det kan nog vara en nostalgitripp värd sina kronor.

Well folks… Som Niel Young säger: Its better to burn out, than to fade away!

