Dag efter dag efter dag, skrivkrampen håller i sig! Inte för att jag inte har nåt att skriva men motivationen, orken, lusten gör att det inte blir av. Har massor att skriva egentligen men vet inte hur jag ska få ut det i ord på ett bra sätt? Eller bra… Nu låter det som om man är någon litteraturpristagare but nevermind! Nu ska jag i alla fall försöka skriva nåt av vikt och värde?
Ungefär 1gr och 50öre…

För att göra det enkelt…
I ett tappert försök att få skrivkrampen att släppa börjar jag väl med att skriva om min träning. Tyvärr har den senaste veckorna blivit allt annat än regelbunden! Det har ju till stora delar handlat om att jag varit på resande fot ett antal veckor nu. Men när jag väl varit på gymet har det fungerat OK. Inga super pass men OK!
Fokus har helt enkelt inte infunnit sig och tankar på andra håll. Något som jag dock måste börjar fundera allvarligare på när det kommer till träning är matvanor… Jag suger på att äta frukost, jag suger på att äta lunch många gånger! Det är ju helt åt h-vete om man ska träna! Nån som har tips på hur man får i sig mat *haha*… Är hungrig men dricker kaffe istället…

En annan liten omständighet, om än överkomlig  men jävligt dryg och omständig är att det renoveras omklädningsrum, på både Lögarängen och Kristiansborg samtidigt! Man kan ju undra varför… Varför inte göra ett ställe åt gången? För er som inte vet ligger Actic gym i anslutning till de två kommunala badhusen. Så det är alltså inte gymet utan kommunen som står för renovering av omklädningsrum. Men varför börja på två ställen samtidigt?

Alla vet väl ”takten” på kommunalt utförda arbeten… Det är ju inte formel 1 vi pratar om! Men det är bara att gilla läget!

Västerås – Amsterdam – Utrecht – Amsterdam – Västerås.
Förra veckan var det time igen, ut på resande fot. Denna gång gick resan söder över och ner till Holland. Närmare bestämt Amsterdam och Utrecht. Till skillnad från när jag flög till Luleå veckan innan slapp jag både kvinnliga interner, skrikande barn och Leif Silbersky. Istället åkte jag ner till Holland med två kollegor. Marcus och Thomas. Betydligt trevligare om man säger så!

Väl framme på Schipol flygplatsen inser man hur stor den är, det är en mega flygplats! Fashinerad av flygplatser på så sätt, egna små städer i sig. Schipol var helt klart en stad i sig självt.

Vi kom ganska tidigt på förmiddagen till Amsterdam och kunde inte checka in på hotellet förens klockan två. Vi dumpade helt enkelt bagaget på hotellet och begav oss ut i Amsterdam. Det ska tilläggas att ingen av oss hade någonsin varit i Amsterdam tidigare, eller Holland över huvud taget… Vi lokaliserade snabbt en pub/restaurang för att käka lite lunch och jag såg fram emot vad jag trodde var en av Hollands bästa produkter… Öl, så med mat och en (vad Holländarna ansåg vara stor???) Amstel på bordet skulle jag njuta av Holland… Vilken jävla besvikelse! Ölen var liten, det var den blaskigaste vattningaste öl jag någonsin druckit! Rent skit helt enkelt och inte ens var det billigt!

Nu ska man inte svartmåla hela Holland *haha* det finns gott öl också, men man ska nog köpa det på flaska och hålla sig till Jewer eller Heineken… Amstel kan dom hälla tillbaka i kanalen där det kom ifrån, just det… Amstel…

En kanaltur på Amstel… Eller nån annan av kanalerna man åker på!

Å andra sidan, man ska inte gnälla när man i jobbet får chansen att resa utomlands. Men skulle tro att Holland och speciellt Amsterdam är roligare om man är typ 25-30år. Alla nattklubbar, Red Light District, Coffee Shops och allt som dom har. Well nu har man i alla fall sett Amsterdam, eller delar av Amsterdam. Kunde inte låta bli att vara riktigt turistiga och åka kanalbåt, då får man se delar av Amsterdam som är oerhört vackra!

Andra dagen i Holland var det upp med tuppen och iväg till centralen för en tågresa till staden Utrecht där vi skulle ha möte med en organisation som heter NIDOS. Detta möte gick bra! Det tar några minuter och några meningar innan man kommer in i att tala engelska, men det fungerade. Antar mina resor till Kina och att prata inför folk på engelska hjälpte mig mycket i just detta.

Utrecht som är en betydligt mindre stad, men det var också oerhört vacker. På något sätt påminde Utrecht om en liten stad i Danmark. Fast med några kanaler… Efter mötet satte vi oss på en uteservering på ett torg i Utrecht och gick igenom mötet. Här vart vi sittande en stund, det var lugnt, det var varmt, det var god öl. Det kändes mer avslappnat än i Amsterdam. Men några timmar senare var det bara att återvända till Amsterdam igen.

En gata någonstans i Amsterdam.

Den sista kvällen flanerade vi runt i Amsterdam och tittade in på en och annan bar, det bör man ha gjort när man väl besöker Amsterdam. Skulle vi någonsin öppna ett kontor i Holland så måste man ju ha ett Holländskt namn, jag kom på mitt efter några kalla Heineken… Herr Lost Verstanden! *hahaha*

Det närmar sig sommarlov…
Nu är man väl hemma i Västerås igen och vardagen. Det märks dock att det snart är sommarlov för barnen, det är en hel del ”aktiviter” i barnens skola att delta på. Det är picknick med klassen, det är barnen som ska visa vad dom gjort under året och det är utflykter mm. Skönt för barnen det är sommarlov, man kan se på dom att dom börjar bli trötta och i behov av ledighet! Det är dom värda! Sommarlov för barnen är ju deras tid! Precis som Idas sommarvisa.

En stundande 50tals fest…
I början av Juli kommer Mashed Kidneys MC att tillsammans med Skultuna Fordonsförening anordna en 50tals fest. Detta blir en heldag med bil och mc utställning på dagen, Poker Run och fest i tidsenliga kläder på kvällen… Synd jag inte är ett dugg fashinerad av 50talet, bortsett från bilar och motorcyklarna då… Jag får komma i svart kostym och säga jag är CIA spion under kalla kriget *haha*… Well! Allt lär visa sig!

Eisbrecher…
Måste bara länka in ett favoritband, Eisbrecher!
Videon i detta fall är kass, men det är låten!!! Angst!

Hoppas nu skrivkrampen släpper så jag kan få stora journalistpriset *haha*

Lost for Words…

