Way up north…
Bäring nord! 65° 350” N / 22° 90” E, longitud och latitud för Luleå! And that is where i’m at! Sitter på Kallax flygplats och tar en kaffe innan det är dags att återvända söder ut. Tunga men mycket givande dagar hos Office IT-partner. På agendan har diskussioner om nyutveckling av en lärplattform/content managemen systemt, Exchnange och SharePoint varit  m.m. Utvecklingsmetodik – Scrum, en agile utvecklingsmetod! Bollen är i rullning och börjar få fart!

En underlig förmiddag…
Efter ha gått upp före tuppen i förrgår, hunnit med flygbussen till Arlanda så satt jag och funderarade på hur olika dagar kan vara. Brukar har som ”tradition” att ta en ”kall” när jag väl är på Arlanda. Den tidiga timmen och det faktum att jag skulle jobba när jag kom fram till Luleå fick mig dock att avstå från min tradition… Tyvärr! När jag väl satt på Arlanda och i all sköns ro åt min frukost, satte det sig en sliten dam i 55års åldern vid mitt bord. Men en stor stark i handen och på bred skånska sa hon -Skål för KVV? Vaaa sa jag! Kriminal vårdsverket sa hon då och flinade… Sedan följde en lång historia om Hinseberg, paragraf 27 , häkten och att sitta inne för dittan och dattan… *Suck* ångrade att jag inte tog ölen faktiskt, jisses så drygt det var!

När jag väl bordat liften till Luleå så satte sig en mamma med sin ca: 1åriga unge på samma rad. Har inget emot barn, tvärtom, men när dom skriker och grinar hysteriskt i en timme i sträck kan man ju faktiskt ledsna lite… *understatement*… På raden framför mig vänder sig en man om och tittar surt och besvärat… På mig??? Som om det var jag som grinade och skrek. Mannen i fråga var Leif Silbersky! Jag har nu fått veckans dos av kriminalvård och rättsväsende. Skippar Efterlyst på TV3 denna vecka som man inte överdoserar! Kan inte annat än undra om det inte var ett omen… Den kriminella damen, en skrikande unge och Leif Silbersky?

Dagens Industri…
Trots arga blickar från Leif Silbersky så läste jag Dagens Industri. Det stod om bryggeristrejken i Danmark. Ca: 1100 arbetare på Carlsberg strejkar och Carlsberg förlorar mångmiljon belopp i marknadsföring och hotar att sparka alla strejkare!
Detta fick mig att tänka på deras mycket påkostade TV reklam. Kanske dags för en ny version nu då…

Carlsberg dont do strikes –
but if we did, it would probably be the best strike in the world”

Nåväl, det var som alltid trevligt att träffa sin kollegor från norr. Tropisk värme +26 grader till långt in på kvällarna, så vi åt på uteserveringar på kvällarna. Helt suveränt! Vilken sommar värme! Stället heter Roasters och var helt OK!


Min kollega Leffe på Roasters.

Tack till mina trevliga kollegor för dagarna i Luleå. Leffe, Lena, Janne, Anna och Linda. Tack även grabbarna på Office Daniel, Andreas, Jan-Erik och Ronny m.fl.

Ingen rythm i träningsdagar…
Gjorde slag i saken i söndags och tränade ett 3e gympass för veckan. Dotter Amanda med kompis kunde tänka sig att bada, så jag passade samtidigt på att träna! Mycket bra träningspass på 4 stjärnor! Tungt, intensivt och totalt utmattande gympass på 1 timme och 45minuter. Passet hade nog fått 4,5 stjärnor om inte batteriet i MP3 spelaren lagt av igen *morr*… Efter träningen passade jag på att simma 1km också, det var en skön avslutning på ett mycket bra pass!

Då jag vet att jag är borta på jobb i Luleå större delen av veckan, passade jag på att träna en stund i måndags också. Körde mer ben träning, men kände ganska omgående att man var slutkörd! Benböj och utfall i Smithmaskinen var rena döden. Lite situps i bänk, side twists och hip abductions sen var man helt slut! Bara att ge upp för dagen! Dock vet jag med mig jag kom iväg till gymet minst en dag denna vecka! Siktet inställt på fredag då jag åter är hemma igen.

Passet får dock 3 stjärnor i alla fall… Strechningen efter kändes grymt bra!!! Tänk va skönt det är när man strechar ”rätt”,  hjälper den ömma ryggen!

Micael ”Lesta” Leastander…
I lördags, 15/5 åkte klubben ett litet memorial run till  Fläckebo kyrka för att lägga lite blommor på Lestas grav. Vädret var strålande och det var som gjort för att åka hoj! Tyvärr var väl kanske inte anledningen den roligast. Men det var en fin tur och en vacker stund på kyrkogården då vi mindes tillbaka på Lesta som den underbara människa han var! Vill även passa på att tacka Andersson som åkte med i vårt lilla run! Respekt!

Memorial Run för Lesta 2010.

Heaven and Hell…
67år gammal gick i veckan ytterligare en legend bort. Ronnie James Dio. Även om jag aldrig varit något ”die hard” fan av Dio eller Black Sabbath måste jag bara säga, albumen Mob Rules och Heaven and Hell är otroligt bra.

The lover of life’s not a sinner
The ending is just a beginner
The closer you get to the meaning
The sooner you’ll know that you’re dreaming
So it’s on and on and on, oh it’s on and on and on
It goes on and on and on, Heaven and Hell

Stämplar ut för dagen från norrskenets land…
När man vill vara sig själv för en stund *haha*…PS: Jag är inte sponsrad!



