Det har åter igen varit en vecka då jag inte orkat skriva nåt och sådana lär både komma och gå. Inte första gången och säkerligen inte sista heller! Ibland är det väl bara så. Det är ju inte så att veckan har varit händelselös utan det är snarare bristen på tid och framförallt motivation denna vecka!

Nåväl, vad har då hänt denna vecka? Jag har iallfall lyckats komma iväg och träna på gymet två gånger! Det har gått hyfsat, samma sak där, motivationen har inte riktigt varit på topp. Helt enkelt haft svårt att fokusera… Men får ändå sätta tre stjärnor på bägge passen.

Jag hoppas att jag kan få ordning på alla tankar, funderingar, jobb, att göra listor m.m. så att fokus återkommer till 100% snart igen! Får ta till ett kvinnligt sätt att komma igång ordentligt igen… Shoppa *hahaha*  Tänkte snart ta och göra en ny beställning från gymgrossisten på lite gainer och så tänkte jag prova Rage Extreme istället för NO-Xplode.

Hade planer på att eventuellt träna idag fredag också (vi är lediga som kompensation för nationaldagen som infaller en lördag) men det kom av sig. Dels så är lilltjejen på Parken ZOO med ”klubben” så lillgrabben Gabriel är hemma med mig. Ännu har ingen kompis vaknat som det verkar och vill inte lämna honom ensam heller… Likaså är jag bil-lös och hade tänkt ta Harleyn till gymet, men det regnar så in i h**vete så jag skippar det helt enkelt. Siktet inställt på måndagsträning istället!

På resande fot…
Kommande två veckor blir det en hel del farande, både kul och spännande. Men vet samtidigt hur det tar på krafterna… Men det är bara att bita ihop och köra på! Kommande vecka blir det tisdag-onsdag-torsdag i Luleå för möten med Office IT-partner! Därefter hem för jobb och helg Västerås.

Veckan därefter är det dags att packa väskan igen för att åter inta Arlanda, denna gång onsdag-torsdag-fredag till Holland, närmare bestämt Amsterdam och Utrecht. Har aldrig varit i Holland så det ska bli kul att få sätta ytterligare en nål på världskartan över platser man besökt!

Nåväl, innan dess har jag som sagt ett åtagande att göra redan imorgon förmiddag, en sak som jag absolut inte vill missa. Vi i MC klubben skall åka en liten memorial run till minnet av Lesta. Så imorgon spelar det ingen roll om det regnar, haglar eller snöar, jag ska åka från klubben med mina ”bröder” till Lestas grav för att lägga några blommor och minnas honom!
Vila i frid min broder!


En bit av texten till Motorhead’s – Iron Horse…
”One day, one day, we’ll go for the sun – Together we’ll fly, on the eternal run.

Veckans 50åring…
Brukar ju ibland skriva lite historia om de dagar jag råkar blogga på, men detta inlägg så skippar jag det och skriver endast om vad jag anser vara veckans 50åring. Nämligen Paul David Hewson, mer känd som Bono, sångare och frontman i U2! En man med många järn i elden! Läs om Bono på Wikipedia →

Som Bruce Springsteen sa vid ”invalet” av U2 till Rock’n Roll hall of fame, om Bono sa han bl.a. följande: ”one of the biggest messiahianic complexes in rock’n roll” och det kan nog stämma. Likväl en suverän låt och text skrivare, nominerad till nobels fredspris och mycket mer. Grattis på 50års dagen!

Until the end of the world! Suverän låt, live at Slane Castle.

Soffa, chips, bok  och hockey VM…
Vädret verkar förhoppningsvis klarna upp! Hoppas det blir sol imorgon när vi ska åka vår memorial run! Under resterande dag ska jag försöka läsa vidare i boken ”Att arbeta med IT-projekt”… Det går sakta med läsandet tyvärr… Så det blir ryggläge med bok och chips och så hockey VM på TV’n. Stor älskare av ishockey, men detta hockey VM var ett av de märkligaste hittils… Alla slår alla… Heja Danmark! Kul att det går så pass bra för dem!

See you – Увидимся – Bis dann – Nos vemos – Tot ziens – Vi ses!


