Vila i Frid…
Idag tänder jag ett ljus för min god vän och fallne klubb broder Lesta, som lämnade oss för ett år sedan idag. Inte många dagar går utan att man på ett eller annat sätt tänker på honom, blir påminnd om honom, minns honom. Jag tycker jag ibland fortfarande kan höra honom skratta! Lutar mig tillbaka och minns allt det roliga! Vila i Frid Michael Lesta Laestander!
(Länken nedan = Ha ljud på, Musik av Johnny Cash – Hung My Heart)

Se ett bildspel till minne av Lesta på Mashed Kidneys hemsida →

Vila i frid my brother by choice – Michael Lesta Laestander

Mobilladdarnas värld!
Då jag för första gången har en ”device” från Apple, min kära iPhone, så har man ju inte direkt överflöd av mobilladdare. Vilket nu inneburit problem… Har vänt upp och ner på hem och jobb i jakt på mobilladdaren.

Som tur var visade det sig att älsta grabben hade en sådan ”sladd/laddare” passande en iPod. Den får funka för dagen! Hoppas jag. I övrigt känns det som om man kan öppna museum för mobilladdare, Sony Ericson, Nokia, Samsung, HP, you name it… Alla laddare borde vara identiska! Så praktiskt det vore, men stackars mobilindustri och aftermarket…

Grilla trots molnen…
Även fast vädret är långt ifrån toppen tänkte jag allt grilla i kväll. Enkelt, sommrigt och extremt gott! Grillat är nog den absolut bästa  maten jag vet, sen får kinesiskt, thai och allt vad det kan vara ursäkta. Vad går upp mot grillat kött? Not much my friends…

En kväll på soffan…
När jag väl har grillat i eftermiddag/kväll, blir det nog till att lägga sig på soffan och invänta en ny arbetsvecka. Ska ta mig i kragen och läsa igenom flera kapitel i boken ”Att arbeta med IT-projekt”. Kanske man rent ut av kommer genom hela boken i kväll? Inte troligt men man ska aldrig säga aldrig!

Fru och dotter är på hemresa nu nerifrån Lund och Ullared, så det får bli lite städa nu och grilla när dom kommer hem. Until next time… Take care out there!

I kväll ska jag läsa i skenet av ljuset som brinner till minne av Lesta!
See you on the other side brother!

