Hade klockan på 05:45 i morse och lyckades även denna gång pallra mig upp för ett gympass! Träningsväskan var packad sedan igår och allt var klart för träning. En ”NO-Xplode” drink strax innan jag åkte och allt var som upplagt för ett suveränt pass! När jag väl knallar in på gymet och laddad till tusen, i med hörlurarna för att träna med dunkande Eisbrecher i lurarna… What the f**k! Klart som fan det inte fanns någon kräm i MP3 spelaren… Så klantigt att inte ha koll på det! En klar besvikelse! Men passet i övrigt, trots avsaknaden av ”min egen” musik gick det hyfsat bra! Ger dagens träningspass 3,5 stjärnor… Jag kom upp, det funkade hyfsat bra men avsaknaden av ”min egen” musik och debaklet med MP3 spelaren sänker betyget.

Egentligen borde passet få fyra stjärnor för att min ambition om att träna minst två gånger denna vecka faktiskt vart av! Fast å andra sidan, har en liten ambition om att faktiskt hinna med även ett tredje pass innan veckan är slut!

Att trivas på och med jobbet…
Känner mig glad och tillfreds efter en mycket bra dag på jobbet där allt flutit på som man kan önska. Det är en del intressanta projekt som man är inblandad i och det är klart stimulerande. Arbetskamrater man trivs med gör ju inte saken sämre. Snart dags för en Luleå tripp i systemutvecklingens tecken! Inför det läser jag på om projektmedtodiken Scrum, som våra externa IT-konsulter/programmerare jobbar efter. En s.k. Agile metod.

Pojkar och pizza…
Tycker jag med hyfsat gott samvete kan tillbringa kvällen i soffan tillsammans med junior. Ligger med en bok i handen, läser lite, bloggar lite och småtittar på några DVD filmer som junior fått hyra. Det har blivt en pojkarnas pizza kväll *haha*

Gabriel valde för dagen att hyra en film om en Lego hjälte vid namn Clutch Powers och sedan en film baserad på TV-spelet Halo.

Apropå Halo så lägger jag in en bild till vänster som är från Hollywood Boulevard, där det samlades massor av utklädda personer i hopp om att få nån dollar eller två för att vi turister skulle fotograferas med dom… Fotade Halo Master Cheif ändå, för barnens skull!

När jag ändå skriver en rad om Hollywood boulevard så måste jag ändå erkänna det var lite överreklamerat! Ska inte sticka under stol med att det var ”fränt” att gå där på walk of fame och se alla dessa stjärnor i gatan, alla hand och fot avtryck, men i övrigt ganska ”sunkigt” faktiskt!
Men helt klart ett minne för livet!

Datasupport en lördag…
Som det ser ut och vad jag mer eller mindre lovat är att åka ut på landet och hjälpa min far med en krånglande dator och internet. Det är ingen ide att ens försöka göra det över telefon *haha*. Det genererar bara massa frågetecken att prata data med honom över telefon. Problemet är att man måste åka 11 mil för att vara datasupport, enkel resa!

Nåväl, morgondagen får utvisa om det blir en datasupport resa till trakterna mellan Flen och Katrineholm! Ibland är datorer bara så tröttsamt!

Pojkar med rätt att vara trötta…
Gabriel har somnat i soffan och själv halvligger jag i soffan, med hörlurar på och Fields of the Nephilim i lurarna. Ids inte ens stänga av Lego filmen som nu snurrar för andra gången i kväll… Tycker vi med all rätt att vara trötta efter denna dag! Upp 05:45 för gym tar på krafterna. Gabriel som endast är 9år, fixar att gå upp själv en timme senare, fixa sn frukost, komma iväg till skolan… Han har all rätt att vara trött han med…

Lämnar TV’n på medans jag sitter med Fields of the Nephilim i lurarna…
För dig med Spotify… Lyssna och njut →

…And there will your heart be also…

we must suffer
to free our pain
can you help us
to find our way
you’re here to stay
stay here in paradise
I’d end this moment
to be with you
through morphic oceans
I’d lay here with you
only to stay
stay here in paradise
only to stay son
lonely from this maelstrom
free are you
from this maelstrom
to be with you

Lämnar den 7e maj med ett leende på läpparna och ett krig jag kan acceptera… Myrornas krig på TV’n! Vem vinner? De vita eller de svarta, eller är alla bara gråskala egentligen? Peace and love!

