Jahapp! Då var jobbresan till Luleå bokad. Alltid lika trevligt att få återse arbetskamraterna i norr, även om jag inte skulle ha något emot att resa söderöver… Till Barcelona eller Paris exempelvis *haha*.
Min kära fru och lilla dotter gav sig igår morse av söderöver, närmare bestämt ner till Lund på teater festival. Jag hoppas verkligen dom får en super vecka där nere med bra väder, roliga människor och att dom gillar alla de föreställningar dom kommer att se!

Nästa vecka bär det sedan av upp till Stockholm! Frun åker på torsdag och jag själv upp med barnen på lördagen. Tanken är att besöka min kära syster och hennes familj! Vi ska även hjälpa dem att lägga click golv.

Veckan efter det är det jag som flyger till Luleå tisdagen och hem torsdagen. Veckan efter det är det möten i Stockholm för min del. Utöver allt detta ska man då hinna med det dagliga. Barn till skola, bart till träningar, sin egen träning, sitt eget liv *skratt*… För att inte tala om att jag skulle behöva plugga… Börjar få dåligt samvete för min minimala nästan obefintliga studietakt! Det blir bättre när de två nya böckerna om SOA kommer! Då examination två handlade om bl.a. SOA och webbservices. Men de PDF filer som fanns i kursen om saken, måste jag säga var… värdelösa!

Inväntar dessa böcker med spänning!… Har massor av böcker att plöja igenom…

Fikapremiär…
Idag är det grillpremiär på MC klubben! För 13året i rad drar nu klubben igång den välkända och välbesökta fikaträffen! Är övertygad många hojåkare i mälardalen och runt omkring mälardalen längtat efter att sommaren ska komma så dom får ta dessa onsdagsturer ut till Mashed Kidneys MC och fikaträffen… Det är en klassiker!

Nu faller det ju dock så att fikaträffarna på onsdagar sammanfaller med lillgrabbens crossträning! Nu märks det barnen börjar bli så stora så det är skjutsa till både höger och vänster! Inte många lugna stunder innan man får hoppa i sängen på kvällen. Men barn måste få vara barn!

Gabriel i gasen på Malmabanan… Lilla banan 5/5-2010.

Rätten att få vara barn…
Tänker ofta på, och tycker att jag själv inte ger mina barn tillräckligt med tid (vilket jag kanske gör?), men jobbar på att vara än bättre förälder! Vill gärna känna inombords att jag gav mina barn en lycklig barndom och att dom kan komma ihåg sin barndom med lycka och glädje! Tror att man har nytta och glädje av det i sitt vuxna liv sedan. Är en sådan ”sucker” när det kommer till barn, vill alla väl och att alla ska ha det bra och hatar verkligen att se barn i olycka och misär! Gjorde slag i saken under humorgalan och blev ”världsförälder” i UNICEF. Predikar inte för någon men…
Länk till UNICEF →

Dagens lektion i historia…
5/5 – frambringar bland annat följande personer och händelser:

• Napoleon Bonaparte är landsförvisad och dör på ön Sankta Helena, 1821.
• Admiral Karl Dönitz beordrar alla tyska u-båtar till ytan för kapitualtion, 1945.
• Den enastående komikern och tv-profilen Michael Palin föds 5maj 1943.

Intressant samtal…
En kollega ringde om ett mail och ett telfonsamtal som var mycket intressant. Ett av våra projekt ser ut att gå framåt i bra takt. Ska allt läsa på lite på nätet om  staden Utrecht… Man vet ju aldrig, kan bli till att boka jobbresa dit med!

Lämnar in för dagen med tankarna på resande fot i Lund, Luleå, Stockholm och kanske, kanske i Utrecht!

