Idag ville lillgrabben Gabriel ut på motocrossbanan för andra gången. Man måste ju börja någonstans, så det får bli på lilla övningsbanan även denna gång… Som det verkar! Men inser att han snart kommer göra så som jag skulle gjort och säga ”screw that” och sedan ge sig ut på stora banan!

Det är ju ingen Yamaha, Kawasaki, Suzuki, Honda, Husqvarna eller KTM han har utan en betydligt billigare Korea/Kina variant av cross. Men det känns som det får fungera så länge. Se hur länge han håller gnistan för detta vid liv? Detta är ju i och för sig hans andra motorcykel! Första var en 49cc automat, detta är ju helt plötsligt 110cc och 4växlad manuell låda. Så uppenbarligen gillar han motorcyklar…daddys boy!


Gabriel på nya crossen sommaren 2009. Hos farmor och farfar i Sörmland.

Skitigt värre…
Det som verkligen skiljer från att köra motocrossen ute på MC klubbens område eller på en äng hos farmor och farfar gentemot en riktig crossbana är ju hur skitigt det blir! Ja naturligtvis är det mer krävande och svårt för Gabriel att köra, men efter det roliga, efter att han kört klart…
Det blir ju så s****s skitigt!
Det blir till att investera i en högtryckstvätt, inte en dag för sent i och för sig. Jag har tittat på det i flera år men aldrig kommit till skott. Det blir ingen dyr eller stor historia, men ändå… Högtryckstvätt it is!

Thaimat hos svåger med familj…
Eftermiddagen ska spenderas hos svåger och hans familj där det bjuds på thaimat, och då menar jag inget take away utan fru Wiberg-Mangkhun är ju thailändska och brinner för att laga mat, vilket vi tackar det ödmjukaste för!

Äldsta grabben Daniel är utflugen till någon tjej och lilltjejen Amanda är på disco/fest så båda missar denna utsökta thaimiddag. Jag får väl bjuda dom på något kulinariskt som hårt bröd och vatten när dom kommer hem *haha*

Röda dagar –  my a**…!
Lastad cross i släpvagnen, lillgrabben motiverad till tusen, ut till Malmabanan. Det är stängt! Just jävlar, det är ju röd dag… Lördag som blivit söndag. För Gabriel vart det maximal besvikelse vilket är fullt förståligt. Alla dessa röda dagar! Visst man får vara ledig, men personligen tycker jag mest det är drygt! Denna dag förstår jag till 100% att lillgrabben också anser röda dagar är värdelösa. Tur för vänsterrörelsen och fackförbunden att Gabriel inte får rösta i år, han kommer för evigt komma ihåg första maj som dagen då allt det roliga var stängt *haha*!

Biltema och hur kul kan det bli..?
Inte allt är stäng trots röd dag och det är väl tur! Det vart efter den stora besvikelsen kring crossåkningen en tur till Biltema. På inköpslistan stod en högtryckstvätt, vilket vi också köpte. Det vart en liten, billig modell men det får helt klart duga. Ska fungera till crossen, Harley och bilen och jag är övertygad att det räcker för mitt bruk. När vi ändå var på Biltema införskaffades lite annan bilvårdsmateriel också. Så morgondagen är vigd åt tvätt av bil och cross som det ser ut. It needs to be done!

IT-nerden vs bokmalen…
Jag vet inte, men det känns som två motpoler, jag gillar verkligen IT och ny teknik, med iPhones, laptops, Plasma och LED TVs, iPads, trådlösa nätverk, 3G, GPS och allt annat skoj *haha* och omger mig gärna med ”gadgets” av olika slag. Samtidigt älskar jag verkligen böcker! En dröm för mig vore verkligen ett eget bibliotek i gammal ”herrgårdsstil” med bokhyllor från golv till tak, ek skrivbord modell större, skinn fotöljer och en riktigt gammal jordglob.
Hi-tech inbyggt i biblioteket naturligtvis!

Funderar på hur jag i framtiden ska göra ett kombinerat arbetsrum och bibliotek… Ett projekt att fundera på! Har ju gott om tid på mig att fundera för arbetsrum kombinerat med bibliotek kan det inte bli tal om förens barnen börjar flytta hemifrån… och det lär dröja!

I väntan på bibliotek får ryggläge i soffan duga… and that aint so bad!

