Då var det valborg igen då! Förmodligen blir det att ta med familjen och åka till någon brasa och titta en timme eller två. Troligtvis blir det i Tillberga, dit brukar vi åka då lite vänner och bekanta också brukar vara där med sina barn. Lättast, enklast och roligast för barnen om det finns lite kompisar att leka med samtidigt. Hoppas bara vädret håller i sig hela dagen/kvällen. Alternativet är att man tar en promenad till en mer närbelägen brasa!

Ser fram extra mot denna helg, jag vet inte varför! Inte för att vi ska göra något speciellt utan bara att få vara! Visst finns det aktiviteter denna helg också, men ser mest fram emot att få ta det lugnt, läsa och umgås med familj och vänner. Quality time!

För 65år sedan…
Även om det aldrig blivit helt bekräftat så är det ändå ett vedertaget datum att den 30 april 1945 tog Adolf Hitler sitt liv genom att ta cyanid och sedan skjuta sig själv genom huvudet i führerbunkern under riksdagskansliet i Berlin. En händslse som förändrade världen, en händelse som kom många år för sent!

Samma datum fast 1812 föds den mystiske Kaspar Hauser… 30:e april 1893 föds även min ”namne” Joachim Von Ribbentrop som kommer bli utrikesminister i Hitler-Tyskland. Han döms i Nürmberg och hängs för krigsförbrytelser i oktober 1946. Utgår ifrån att jag inte kommer gå samma öde tillmötes! Dessutom är han ju bara lite ”namne”, han stavar ju Joakim med ch…

Sannerligen ett folk som kan sätta avtryck i historieböckerna, dessa tyskar!

Jag och mina böcker…
Tänkte allt spendera kvällen i soffan med ett par böcker, jag tycker det låter som lagom avkoppling samtidigt som jag kan plugga lite. Jag får varva böckerna lite. På ”att läsa” listan finns för kvällen och helgen ett antal IT-projekt böcker:

• IT ur ett affärsperspektiv.
• IT service management i praktiken.
• Att arbeta med IT projekt.
• Hitlers Generaler
• Faller fritt som i en dröm av Leif GW Persson

Flera av böckerna har nu legat och dammat i bokyllan någon månad och det känns som en perfekt dag och helg att bara flyta in i böckernas värld. Både studielitteratur, facklitteratur och skönlitteratur. Jag borde även läsa en del utskrivet material för kursen Mjuk Infrastruktur också! För att både ha det som stöd i kursen/studielitteratur samt att även förstå mer och implementera SOA tänket mer i utvecklandet av företagets IT-projekt har jag just för dagen beställt två nya böcker… Undrar hur jag ska hinna läsa allt?

Grillen skall tändas…
Möjligtvis ett felaktigt uttryck då det är frågan om en elgrill, men ”what the heck”! Vad gör man inte med de små resurser som finns när man bara har balkong? Dessutom, jag klagar inte över det, njuter faktiskt av att ha balkong istället för gräsmatta att klippa, men det är ju jag det!

Kött på grillen och för kvällen, trots helg, endast Coca Cola. Efter det blir det ryggläge med en god bok i soffan.

We shall never surrender- Crash and burn!

