Vilken vecka..!
Ingen höjdare med sjuka barn och att man själv är lite risig! Tur man kan jobba hemma gånger som dessa. Tyvärr känns det ju som om dagarna blir lite konstiga. Istället för att jobba 8-17 så vilar man ibland och har istället inte någon sluttid. Blir lätt man sitter till både 21, 22, och 23 bara för att hinna med.

Inombords grämer det mig mycket att jag heller inte kan gå till gymet och träna! Jag är naturligtvis fullt medveten om att det vore varken fysiskt bra att träna när man är sjuk och att man dessutom skulle ha minimal ork att träna. Men det grämer mig! Man kan känna en liten insikt i hur det måste kännas för ett proffs i någon idrott, om dom blivit skadade och har en konvalescens på några månader… Sitta bredvid och se sina kamrater spela men själv inte kunna delta p.g.a. skada. Det måste vara frusterande värre!

En fråga till er alla som läser detta… Det finns/fanns ett program på CD för installation på dator som hette TrainersLab och var en digital träningsdagbok inkluderat massa filmande övningar mm. Suverän för att hitta nya övningar och hur dom skulle utföras. Den funkar inte till Windows 7! Någons om fått denna gamla programvara att fungera på Windows 7?

Det finns en app till iPhone som heter GymGoal Lite, som är liknande, långt ifrån lika omfattande men med övningar, träningsdagbok etc. Dock är jag lite skeptisk till att ha iPhonen med på gymet. Den är lite för klumpig tycker jag nog! Några åsikter om detta från er kära läsare *haha*? Appen är nästan gratis och jag rekomenderar den starkt! Har förvisso bara använt den till att titta in ”body map” och övningar för de olika muskelgrupperna!

Läs mer om det på följande länk [ GymGoal Lite → ]

För att inte gräma mig mer över missad träning är det bara att ställa in sig på nästa vecka och ny tag då! Hoppas innerligen jag är pigg och fräsh tills på lördag då MC klubben har sin årsfest! Den vill jag ogärna missa! Alltid lika kul att få partaja till lite i goda bröders sällskap. Brukar bli många goda skratt då!

Idag är den den 21/4-2010, samma datum 1989 ägen demonstrationer rum på Himmelskafridens torg i Peking! Hur det gick vet ju alla..!


Jag och Peter Haglund en kväll vid Himmelskafridens torg och ingången till förbjudna staden. Kina, Peking 2007.

Läser dagens Aftonbladet och ser att idag är det Malcolm McLarens begravning. Helt klart en driven visionär som gått ur tiden. En ikon på sitt sätt som mest förknippas som manager för Sex Pistols. Hur det än är, han fick hela brittiska folket inklusive media och kungahus att reagerar och på så sätt vara med att skapa en epok! Punken! RIP Malcolm McLaren!

Sitter här i köket i hemmets lugna vrå och skriver detta. Tittar ut, lagom när våren var här med barmark, sol och vårvärme kommer då detta bakslag! Snö… It sucks! Förhoppningsvis ligger det bara för dagen men man kan ju bli trött för mindre!

Im so sick and tierd of snow… Go Away!

