I det papperslösa samhället letar jag nu som besatt efter ett ägarbevis… Någonstans bland alla ”100” pärmar och ”10.000” papper vet jag att det ska finnas! Jag är säker! Problemet är bara var bland alla papper… När jag satte in det i en av pärmarna var det säkert jätte strukturerat… Om jag nu satte in det i någon pärm… Eller lade jag det i en hög för att senare sätta in det..?
Crap, Damn, Verdammt! Det skulle ju inte vara några papper i detta samhälle…

Ut på nätet → Transportstyrelsen → Bank ID som var ogiltigt → banken → nytt Bank ID → omstart av dator → Transportstyrelsen igen → Beställ → Betala → Fel – du står inte som ägare *grrr* jag vet! Jag vill bara betala! → Verdammt igen! → Gör om… Nu ska det i allafall skickas per post inom 3-5 dagar…

Kan man inte bara få MMS’a och ett ägarbevis kommer till mobilen… Ska det vara så svårt? Vi kan ju deklarera via mobil så varför inte tjänster som dessa?

Nummerlapp för halsfluss.
Precis som jag ante så hade lillgrabben halsfluss. På telefonen i morse och ringa familjeläkaren. 1# , 2# , 3# o.s.v. innan man fick reda på att det kommer ringa en tillbaka om ett tag. Well! Bara att invänta. Tacksamt nog fick vi komma bara ett par timmar senare. Inte till vår husläkare för dom hade läkarbrist… Vart skickad till ett annat ställe, men det funkade ju även det.

Nummerlapp till receptionen → Vidareskickad till en dörr längre ner i korridoren → Kort samtal med läkare och där fick vi ett nytt papper med streckkod → Ivägskickad till andra änden av korridoren → Ny nummerlapp till laboratoriet → Ny lapp tillbaka till samma läkare i andra änden av korridoren → E-reccept fungerade inte fick vi veta → Gammalt hederligt reccept på papper → Off to Apoteket → Nummerlapp till recceptdisken → Vänta → Vänta lite till → Penicilin utlöst… Allt inom loppet av två-tre timmar… Yippie! Papperslöst…

Man kanske skulle byta leverantör av medicin i framtiden *haha* Lysande namn tycker jag… Kan ju lätt ge fel associationer till helt andra former av varor… Men å andra sidan… 1907 är det ju grundat. För er som mot förmodan inte förstår min ironi i det hela, ber jag om ursäkt!


Kunglig Hovleverantör av receptbelagd stimulantsia *hahaha*

Att jobba ikapp.
Detta med läkarbesök tog ju sin lilla tid minst sagt så väl vid hemkomst var det bara att sätta igång och rensa i e-posten, jobba ikapp det man missat. Med det jobbet jag har behöver jag väldigt sällan, ”vaba”… Kan jobba hemma istället vilket jag ser som ett otroligt privilegium! Tack för det!

Tyvärr måste jag väl säga jag själv börjar känna mig hes, vilket var juniors första symptom på halsfluss, han låter som Tom Waits! Jag hoppas innerligen jag klarar mig men det kanske är att hoppas för mycket! Hoppas dock att man kan få reccept utskrivet på medicinen om den behövs bara genom att tala om lillgrabben fått medicin p.g.a. halsfluss… Utan att behöva gå igenom hela proceduren igen med husläkare… Men det kanske är väl optimistisk tänkt av mig? Dessutom stör det mig att OM man blir sjuk så rubbas träningen! Inte bra! Hade tänkt ha en träningsfri helg, men nu jobbar är jag ju hemma för grabben är sjuk, blir man själv sedan sjuk… Ja då skjuts ju detta med träning ännu mer… Verdammt!

Mer papper än nöden kräver.
Nu kanske jag är lite för *grinig* men jag gick till den lokala ICA handlaren b.l.a. för jag lovat barnen att dom kunde få hyra en varsin film till kvällen samtidigt som jag passade på att handla. Efter mycket om och men har barnen bestämt sig för vilka filmer dom ska ha. En var! Knappar in personnummer en gång för film 1. Knappar in personnummer igen för film 2. Knappar in personnummer för film 3 och får veta att jag redan hyrt maximalt antal filmer… Öhh två stycken! På frågan varför man inte får hyra fler filmer så vart svaret -Vi har så litet utbud? Men va i h-vete! Som tur är var ungarna änglar idag och samsades om två filmer.

För att tala om papper… Inget nytt men när man köper snus eller cigg eller apoteksvaror så finns nu mer små dataskärmar för detta. Visst det är ganska smidigt, inget snack om det. Men ändå! Trycka fram det man ska ha, få en papperslapp som man ger till kassörskan i utbyte mot kvittot. Kassörskan kastar den lilla papperslappen med streckkod. Man tar sitt kvitto som man sedan har ett nummer på och som man efter användadet kastar…

Det har säkert sina fördelar i automatiserat lagerhållande, automatisk beställning, kopplat till redovisning och fakturering mm. Men antalet papperslappar måste vara miljontals… ÅÅÅHHH Panta mera..!

För att tala ännu mer om papper! När jag väl letade efter ägarbeviset (som jag slarvigt nog förlagt) så tror jag mig bläddrat igenom ett par kubikmeter papper från mobil operatören Tre! Dom måste vara mästare på att skicka ut papper! Nu får man skylla sig själv att man spar alla papper så pass länge! Jag måste rensa! Men ändå… Tre måste göra av med halva Amazonas om året i bara pappers förbrukning. Undrar vad deras porto kostnader är? Dom är ju tele och internet leverantörer… Maila, SMS’a, MMS’a for God sake!

Inte allt är gråmulet…
Låter som man bara gnäller och grinar men så illa är det inte! Ungarna är änglar måste jag säga, samsas, hjälps åt och är snälla mot varandra! Frun ringde nerifrån Varberg och skulle ta en tur till Ullared! Som det verkar gick det bra med teaterspelandet i Varberg och när hon ringde hem från Ullared så hade hon lite gett upp flanerandet i affären till förmån för en fika istället!

Men nu ska jag sluta vara *grinig* och istället ta kväller… Det är en ny dag imorgon och då kanske det flyter på bättre! Inte så mycke väntan, inte så mycket letande efter papper… Or so i hope!

Funderar på om jag ska skriva ut min blogg på papper… Just in case!

