Efter en brak-frukost i engelsk stil så är man mätt och belåten. Tyvärr är småttingarna sjuka, framförallt lillgrabben Gabriel. Så han åt bara lite glass denna morgon… Ont i halsen med förmodad halsfluss… Han låter som Tom Waits när han pratar… och han lider verkligen av det halsonda nu. Jobbigt!

Det lutar åt, eller snarare det är nog högst sannolikt jag får jobba hemma imorgon! Ger sig inte lillgrabbens halsonda blir det nog till läkaren och med stor risk penicilin! Dagar som dessa tackar jag och bockar för man har en arbetsgivare och ett sådant jobb att jag faktiskt kan jobba hemma! Det är helt suveränt! Tyvärr ställer det till med lite oreda. Imorgon börjar officiellt en praktikant på jobbet som ska hjälpa mig med vissa uppdrag som fått halka ner på prio listan. Ingen höjdare att börja och jag inte är på plats på kontoret. Men men… ibland väljer man inte själv!

Likaså hoppas jag naturligtvis jag själv slipper få en släng av det halsont… eller nåt annat, feber o.d. Det skulle ju inte vara bra för träningen. Vill gärna komma iväg till gymet under början på veckan. Måndag eller tisdag. Tyvärr har ju inte ryggvärken släppt helt. Jag är övertygad om att jag ligger för ”mjukt”… Få se till att göra nåt åt det helt enkelt. Mentalt planerar jag in gymet måndag eller senast tisdag… Shut up and train!

Sitter och läser den lokala gratis tidningen Västeråsaren, som jag faktiskt uppskattar. Läser om kommande jippo rörande ishockey. VIK möter ett ”svenskt NHL lag av nya och gamla stjärnor”. Icebreakers med Peter Forsberg, Markus Näslund m.f.l. i spetsen. Något jag vill ta min lilla son på. Det jag reflekterar över är en liten sak i texten och jag citerar… ”Vill man se matchen bör man köpa biljetter innan de är slut”… No Shit Sherlock… Vilket klarsynt tänkande!

Teatertekniker på drift.
Min kära fru och hennes jobb kallade idag henne ner till Varberg. Efter frukost var det bara för henne att hoppa i turne bussen… Ja en VW buss och ge sig av ner mot Varberg. Sånt är livet som ljustekniker/teartertekniker inom profesionella frigrupper. On the road ibland… Så nu gäller det att hålla ihop familjen här på hemmaplan med sjuka barn, träningssugen far och allt *haha*

Å andra sidan har vi ju vetat om denna turne sväng länge, så allt är under kontroll! Inför turner finns det som tur är framförhållning. Det tackar vi för…

Från… Uno, Dos, Tres, Catorce till NDH.
Sitter på Youtube och tittar på massa U2 live videos. Jag förstår mig inte på mig själv, hur jag under så många år kunde ”förbise” U2 eller snarare se ner på U2? Förmodligen nån form av image som ”hårdrockare” att Bono var någon ”reserv Jesus” som sprang omkring och predikade… Well maybe he is. Men det är för mig bara att inse, U2 är monumentala, vilka låtar dom genom åren har skapat! Vilken rythm, vilka trummor, vilket gitarr sound och vilken röst Bono har! Texterna kan kanske ibland vara för mycket ”save the world and god”… Men i ärlighetens namn, är det inte det vi vill? Love and peace?


Notera bara Bonos röst..från ca: 10 – 60 sek. in i videon… Magiskt!

Bono… Så många av Bonos texter är helt underbara… Han är en fantastisk textskrivare och vilken röst!!!  Bara för mig att inse att jag hade fel. Om sen andra inte håller med… Well Love and Peace… Vi kan inte alla tycka lika!

Larry Mullen Jr… Så tycker jag trummor ska spelas… Vilken virvel, vilka pukor! Visst har Larry Mullen Jr en pub på Irland? Någon som vet, isåfall ska jag se det som ett ”mission” att åka dit och dricka en pint!

The Edge… Som Bruce Springsteen sa i introductionen av U2 till Rock’n Roll Hall of Fame! A sonic landscape of sound! Det finns gittarister som låter som andra, men få skapar sitt eget sound! The Edge är en som skapat ett eget sound! Där kan ingen säga nåt annat…

Adam Clayton… Lugn, stabil, mystisk, professors intrycket… Men jag tror att utan hans basspel vore inte U2 vad dom är. Är ingen bassist, men han ger U2 tillsammans med Larry Mullen Jr, den pump som U2 ändå har!

Lämar här U2 och deras Messianic landscape till förmån för ett nytt band och en ny skiva jag bara avgudar. Eisbrecher och deras CD – Sunde. Jublar av, ja jag vet inte vad? Tungt! Aggeresivt! Argt! Kantigt! Alla er som gillar Rammstein skulle älska detta. Jag är böjd att säga detta är bättre än Rammstein!
Ja… Detta är bättre än Rammstein! I allafall för stunden!

Gallerier.
Har börjat jobba med en ”galleri” sida här på bloggen. Om jag känner mig själv rätt kommer det ta tid, men det är i allafall påbörat! Den kommer ligga som en länk uppe i menyn. Kika in med jämna mellanrum om ni är intresserade av att se lite foton från när och fjärran, stort som smått, vanligt och ovanligt.

Nähepp! Nu har jag skrivit mycket nog för idag! Ska umgås med lilljunior en stund, hoppas han återhämtar sig snabbt från det halsonda. Framåt aftonen ska jag jobbar vidare med just ”fotogalleriet”.

Keep an eye out for the evidence… If not today – maybe tomorrow…
Dont give up on an old cause!

 

