Måste säga det känns bra att jag kom iväg och tränade idag, trots det ryggonda. När man mjukat upp sig så känns det riktigt bra. Ett bra pass på lite över 1 timme, där alla övningar jag körde var så jag hade stöd för ryggen i bänkar. Med undantag för ”rear pulldowns” och lite lats i lutande bänk. Sätter klockan på 05:45 imorgon för ett gympass till, sedan kan man nog med gott samvete ta träningsledigt i helgen. Möjligen åka med kidsen och simma lite. Dagens träning får 3,5 stjärnor. 3 stjärnor för träning, fokus och resultat och den halva för att jag faktiskt kom iväg då jag ändå hade kunnat och hade möjlighet att skylla på ont i ryggen!

Idag har jag kännt mig på mycket bra humör hela dagen. Det mesta har fungerat i arbetsväg och jag känner mig bra till mods. En del nytt på gång. Flera av ”mina projekt” på jobbet flyter ändå på utan jätte problem…ta i trä! Hoppas det fortsätter så! Suttit både med vår lärplattform idag, samt med SharePoint. Inom kort måste även införandet av Exchange fortsätta framåt. Tänkte dela med mig av några bilder från mitt kontor, där jag ändå spenderar en hel del vaken tid.


My workplace…
Ibland är det bra att vara Utvecklingschef IT-Stöd *haha*


Litteratur… Alltid bra att ha tillgång till facklitteratur. Har hjälpt mig mången gång!

Jag fick idag ett e-mail om ett intressant seminarium som körs i Stockholm, Göteborg och ett par ställen till om hur företag kan dra nytta av sociala medier så som framförallt Facebook. Tyvärr kanske det var lite väl dyrt, 3000 kronor. Men jag tror det vore oerhört intressant. Skickade e-mailet vidare till ledningen och hoppas kanske någon av dem är intresserad att åka! Man bör inte blunda för sociala medier som är den nya stora kommunikationskanalen!

  För er som är intresserade av att läsa om seminariet eller skicka en anmälan kolla denna länk:

http://www.scandiads.se/facebook-seminarium/


 

Så här på kvällen sitter man även och följer utvecklingen i media, hur det står till med vulkan utbrottet på Island. Det ställer ju till den en hel del för flygtrafiken. Stora delar av Europas luftrum är avstängt. Det skapar en hel del kaos uppenbarligen. En liten fundering som far genom huvudet är hurvida lågprisflygbolag kommer höja priserna då tillgången till kommande avgångar kanske blir förre på grund av  partiklar i atmosfären och liknande. Dom verkar ju inte lida brist på att införa ”nya kostnader” för både än det ena än det andra…

RIP – Peter Steele sångare och frontman i Type  O  Negative! Som enligt media avled idag. En röst omöjlig att inte känna igen! October Rust! Vilken vacker, tung skiva! För er med Spotify! Red Water

  Wake up, it’s christmas mourn
Those loved have long since gone
The stocking are hung but who cares
Preserved for those no longer there
Six feet beneath me sleep

Dax att ställa klockan på 05:45 och försöka komma upp till gymet. Det är som vanligt när det gäller så tidiga mornar en ambition… Bara att se om det fungerar även denna gång!

Avslutar dagens inlägg med en vers från låten ”Rollin On” med Mark Knopfler och Emmylou Harris. Från den suveräna skivan: All the Road Running.

I’ll go soft shoe – When it rains
I’ll go shuffle through –  The aches and pains
”Mr. Young-at-heart”  – That’s what I try to be
They all laugh – And cry
They get to feeling better – And that is why
If it was good for you – Truly it was good for me

