Ny arbetsvecka… Fast det känns lättare att gå till jobbet nu, ju ljusare det blir. Snart är det läge att ta HD’n till jobbet. Enda funderingarna är hur f*n jag ska få med både datorväska, träningsväska och matlåda… Har ju inga packväskor!

Delar av arbetsdagen har gått åt till att vidare undersöka försvunna filer och omständigheter kring detta. Det är inte det lättaste att vara digital detektiv! För att i framtiden undvika such misshaps… Så implementeras SharePoint inom företaget. Nu är ju naturligtvis inte det enda anledningen till implementeringen av SharePoint, men en av anledningarna. När man väl börjar jobba som administratör i SharePoint, från scratch med site uppbyggnad, struktur, rättigheter mm, så står det snart klart för en hur omfattande SharePoint är och att SharePoint utvecklare är eftersökta på arbetsmarknaden.

För att tala om arbetsmarknaden, fick via ett mail tips om ett ledigt jobb, inom Säkerhetspolisen, undrar om jag ska söka *haha*. Medlem i MC klubb som söker till Säkerhetspolisen… Å andra sidan, why not? Jag är noll kriminell, klubben är noll kriminell, och jag har flera års erfarenhet av IT-system och IT support… Men bara idén att söka är ju lockande, mest med tanke om hur media vrider och vänder på just detta med MC klubbar… och nu kan jag ju även lägga till digital detektiv till min resume.

Ähh…”withdrawn” som dom säger i Amerikanska TV serier!
Får nog omformulera mig. Jag är 0,1% kriminell, har ju gått mot rödgubbe, kanske kört nån kilometer för fort någongång, passerat någon heldragen linje… Så jag tror jag avstår att söka till Säkerhetspolisen. Men i ärlighetensnamn, säkert ett mycket intressant jobb.

Tog en mycket sen lunch idag och passade på att åka till Löga för ett gympass. Med tanke på karraktären av de senaste dagarnas jobb, så tog jag med mobilen in på gymet. Just in case chefen skulle ringa! Nu var den som tur var tyst under hela gympasset. Men bara ”närvaron” av mobilen var ett ”störningsmoment”. Vet inte hur många gånger jag kollade av om jag missat ett samtal eller fått ett sms! Stressmoment till trots så funkade det hyfsat bra. Lite folk och jag hade Smithmaskinen helt för mig själv, så det vart dubbla superset med bänkpress i lutande bänk och hantel curls. Sedan superset cablecross och triceps… Betyg för dagen på träningen:

Kvällen har bland annat innehållit bärande av soffa! Älsta grabben hade en gång i tiden en soffa som hade sett sina bästa dagar och den slutade sina dagar på återbruket. Sedan den dagen har min kära fru hållt utkik till och från på blocket efter en passande ”tonårssoffa” som även kan passa i en första egen lägenhet. Den hittade hon idag till ett mycket bra pris! Konstigt när man ska bära möbler, det verkar alltid som det är från översta våningen i ett hus till översta våningen på ett annat… Finns det några som bor på 1a eller 2a våningen eller är det bara ”dummy apartments”..?  Tycker mig alltid burtit möbler till minst 3e våningen när det varit frågan om flytt eller möbelbyte.

Skulle allt behöva plugga, men ögonen säger nej tyvärr! Får skjuta på det hela ytterligare någon dag! Men till helgen kanske man får till det med studierna…

If the machine breaks down…We break down!

