Igår ställde jag klockan på 05:45 för att efter två träningsfria dagar åka till gymet. Klockan ringde mycke riktigt 05:45 och upp kom jag direkt, ibland förvånar jag mig själv. Att starta dagen med en ”pre trainer” drink är inget kulinariskt mästerverk, men även det funkade. March iväg till gymet för ett pass på 1,20 minuter… Det gick bra, inte det bästa gympass jag haft men helt OK! Måste börja lägga upp träningen mer strukturerat… Inte bara ”på känn”. Det vart ett bröst, tri och biceps pass, samt lite mage och lats. Ger detta morgonpass 3,5 stjärnor.

Fick igår ett bråskande samtal av ledningen att åka till 08 för att ”se över” en äldre server och lite filer som verkade vara skadade… Hade inte räknat med att behöva åka till Stockholm idag i all hast, utan skjuta på det tills på måndag. Direkt efter den tidiga morgonträningen idag, fick jag ett telefonsamtal som avgjorde att jobbet var av sådan art att det gick inte att skjuta på, så det vart fram och tillbaka till storstaden över dagen. Fick vara Sherlock Holmes under några timmar och det gjorde att det verkar ha löst sig! Det var trevligt att se uteserveringarna på Medborgarplatsen som börjar öppna för våren.

Häromdagen skrev jag att jag ”siktade på fokus” och syftade då på att plugga mera. Well! Jag kom inte så långt just den dagen, men en liten, liten bit iallafall. Sakta men säkert ska jag fixa även kursen Mjuk Infrastruktur. Jag har även läst ytterligare några kapitel i ”Seminarieboken – att skriva, presentera och opponera” och inser någonstans på vägen att ”fullblods akademiker” kommer jag aldrig bli. Jag vill se faktiska resultat alldeles för snabbt för att kunna vara så ”akademiskt korrekt” i mina texter, examinationer och vad det nu må vara… Men nyttigt att läsa och att ta till sig så mycket man kan, men man måste inse att vissa är akademiker och andra är mer ”straight forward” med en ”trial and error approach”.

I går skrev jag inget inlägg, men spenderade lite tid med att ”uppdatera” sidan ”Lite om mig” och att göra lite ”grafiskt fix” på bloggen. Inte för att man på denna ”gratis WordPress blogg” kan göra speciellt mycket mer än välja ”mall” och lite ”widgets”. Men det lilla extra pysslade jag med. Bilder etc. Det kommer säkert mer allt eftersom, om jag nu lyckas hålla bloggen vid liv? Jag måste ändå säga att WordPress.com funkar mycket bra!
Ett mycket bra gratis alternativ… I recomend it!
Wordpress finns även som en app till IPhonen för alla ”er” computer och mobile freaks out there! *hahaha*

Fredag, Fredag… Så skönt! Jag och frun gick en stund på stan vid 17 snåret, bara tog det lugnt. Några öl inköpta på ”glas banken” och sedan ett kort litet besök hos min storebror nere på Skivbörsen! Det visade sig att brosan och hans band: Psychopunch befinner sig i studion för att spela in sin 9:e fullängdare.

[ Länk till deras hemsida: Psychopunch → ]

I och för sig hade jag och frun ytterligare en anledning att hälsa på bror på Skivbörsen, vi gick dit för att bjuda min bror och hans flickvän Amanda på grillkväll, när väl Amanda är tillbaka i Sverige. Hon är bosatt i Zurich så det är ju inte bara att ”knalla över och grilla”… Men inbjudan är nu stående och i slutet på maj skulle hon vara tillbaka i Sverige igen! Hur som helst, det är alltid lika kul att umgås med storebror, fast vi gör det alldeles för sällan och då bor vi ändå bara 500m från varandra *hahaha*.

Hade tänkt infoga en Psychopunch video från någon live spelning, kanske Wacken Open Air, eller Summer Breeze festival i Tyskland. Men tyvärr… Ljudet på dessa ”YouTube” videos S U C K S !!! Så det fick bli en av deras ”officiella” videos. ”No One Really Knows” från CD’n Moonlight City. Well end of all Psychopunch stuff for today!

Måste även passa på att säga, jag är stolt över mina barn och min fru naturligtvis! Äldsta grabben har nu kommit igång med övningskörningen för bil körkortet! Han tycker hittils det är ”skitkul”, vilket är suveränt, och att min fru har ”tålamodet och lugnet” att fixa detta som handledare… Jag hade garanterat inte fixat det…

Nähepp kära läsare…who ever you might be…if none? Det är nu dags för lite käk och likaså, vi har ju besök av en god vän till oss, så jag kan ju inte gärna sitta här och skriva en massa bloggande..! Imorrn bär det iväg till klubben och fixa! Ska bli kul att träffa mina ”brothers by choice”!

It’s a 10-4 from the secret agent of damage files…

