Kroppen är trött! Känner mig som 80år… Nääää så illa är det inte!

Efter ett träningspass box med frun nere på Löga igår känns det onekligen som kroppen behöver vila. Så nu tar jag ett par dagar träningsfritt för kroppslig återhämtning. Hur man än vrider och vänder på det,  så går det inte att säga annat än att det är kul med boxen! Funderar dock på att besöka Västerås Kampsportcenter för att höra mig för om ”senior” kickboxing *haha*, dock bara i ren motionssyfte! Men det vore kul att ha ett kampsportsgym att ”mosa på” i… Nåväl, jag får se om och när jag kollar upp det. Känns väl lite halvt knepigt att börja kolla upp det när man är 40 *hahaha*…

Fick igår hem ”Seminarieboken – att skriva, presentera och opponera”. Detta i ett försök att lära mig skriva mina examinationer på ett mer ”akademiskt korrekt sätt”. Vill ju slippa fler ”bannor” från lärare, och helt ärligt har jag lite dålig struktur, planering och upplägg när jag väl sätter i gång med skrivandet. Det går lite på känn, Ad Hoc! Ett område för mig att förbättra så det beror inte helt uteslutande på att jag fick påpekanden från läraren angående detta.

  Började smått läsa den för att sedan kanske kunna skriva mina examinationer till högskolan på ett mer korrekt sätt.
Två steg fram och ett tillbaka. Känns som jag har tusentalssidor att läsa i form av böcker och PDF filer.
Men nu ska jag under veckan ta nya krafttag för att komma vidare. Kvällstid kommer jag försöka lägga fokus på studierna! Kämpa vidare!
Har sänkt min ambitionsnivå något gällande högskolan och takten. Är nöjd om jag hinner klart med denna 7,5poängskurs, IK1019 – Mjuk Infrastruktur, innan vårterminen är slut! Efter sommaren får jag se om jag orkar öka på takten igen och klara av två kurser på en termin.

 

  Letar musik att ladda MP3spelaren med som funkar för gymet, så på Spotify rullar nu:

• Megahertz
• Eisbrecher
• Rob Zombie
• Emigrate

Kanske skulle man lära sig tyska så man fattade vad alla dessa tyska band sjunger om? Men.. Näää, musiken med stil typ Rammstein fungerar för mig på gymet, då vill jag heller inte ha för mycket text analys, så jag skippar tyska lektionerna för nu!

Idag ska frugan ta med älsta grabben på hans första ”privata körlektion”, det är dags nu att börja med körkortet. Efter mycket om och men med papper och byte av myndigheter som handhar lämp mm så kan vi nu komma igång! Frun och svågern ska hålla i detta med privata körlektioner. Risken finns att mitt tålamod inte håller riktigt, så jag får vara med på sidan och motivera och uppmuntra. Upprepar frågan till världen: Finns det någon i Västerås som har ett sommarjobb till en grabb på 17år, några veckor sommaren 2010? Han borde ut och tjäna lite egna pengar. Han ska iof jobba på Peace and Love festivalen i Borlänge i år, men det är ju för fritt inträde och mat under veckan! Men ändå ett bra initiativ av honom.

Snart dags med en inte fullt lika rolig aktivitet, ta dottern till tandläkaren. Sånt som måste göras dock… Men det ska nog gå bra! Barnen har ju påsklov, så lite avis är man ju! Dock är det fullt upp på jobbet så ingen möjlighet till semester just nu. Men jag och frun har iallafall börjat prata om sommarens semester, det blir en vecka på Gotland och strax innan skolstart lutar det åt en weekend i Berlin! 

I drop the pen and return to reality… Aiming for focus!

