Jahapp, då var det alltså långfredag…Dagen då herr Jesus enligt sägen ska ha blitt uppspikad på ett kors på Golgata.

(And might I say it seems so fitting in its way, He was a carpenter by trade, Or at least that’s what I’m told – Nick Cave, the mercy seat).

Hade Jesus varit född i nutid hade han garanterat blivit avrättad av en sniper i Mafia Wars på Facebook, med 3D scener från Guatanamo Bay eller en förort till Grand Theft Auto… Lite ironi men men…
Själv är jag inte mycket för röda dagar, men visst…man är ju ledig!

Noterbart är en förklaring på Wikipedia för långfredagen:
”Långfredagen infaller fredagen närmast före påskdagen. Påskdagen infaller söndagen efter den fullmåne som infaller på eller närmast efter den 21 mars”

Dööööhhh…! Inte undra på om det genom århundraden gått åt präster, proster, kardinaler, påvar, nunnor, munkar och profeter för att hålla reda på sådana uträkningar!

Rubriken till trots, ”frustration”, känner jag mig fakiskt mycket bra till mods, glad och lugn. Frustrationen bygger enbart på att jag inte hann träna idag… Är det ett tragiskt eller ett positivt tecken? Hade kanske inte väntat mig att känna så att jag blir lite frustrerad över att inte hinna iväg att träna en dag! Men så känns det! Bäst att intala sig själv att kroppen behöver vila. Dessutom har man så mycket annat att göra än att träna.

Vissa dagar är skallen överfull av funderingar. Om jag försöker analysera funderingarna så verkar det som alla saker i någon form bottnar i tid? So much to do so little time… Någonstans inombords känner jag mig så motsägelsefull mot mig själv!? En del av mig vill strukturera och ha koll, tider, hinna, planera, lägga upp schema medans en annan del av mig bara vill relaxa och ta det som det kommer… Blir ibland inte klok på mig själv! Borde jag inte ha koll på detta vid 40års ålder? Kanske nåt att sätta på visitkortet: Strukturerad Ostruktör!

Tänker på mina brothers by choice i Mashed Kidneys MC Skultuna! Sedan jag klev ner till passiv medlem kämpar jag innombords med känslor av ”svek”! Att jag inte är där, hjälper inte till, är inte delaktig, umgås inte, är inte social med mina bästa vänner… Det är en extremt jobbig känsla att försöka kontrollera. Men som läget är, med allt runt omkring, familj, jobb, studier så hade jag inget val än att bli passiv för ett tag… Jag hade förmodligen blivit knäpp annars av tidpress!
Besök gärna klubbens hemsida: http://www.mashedkidneys.se

Studierna…Tankarna och funderingar kring det finns också hela tiden! Varför ska jag vid 40 läsa ett högskoleprogram? Borde jag hoppa av? Nej fan, inte än… Går jag inte klart nu, kommer jag aldrig gå ett helt högskoleprogram. Kan inte bara sluta och ge upp… Inte än i alla fall! Fick hur som helst Väl Godkänt på hela examination 1 (3 delmoment) i IK1019 – Mjuk Infrastruktur. Dock med ”bannor” om att jag inte skrev på ett ”akademiskt korrekt sätt” (fri tolkning av bannorna). Men what the heck, jag är inte nångon akademiker i ordets rätt bemärkelse heller… Men med dessa ”bannor” i åtanke beställde jag dock en bok om hur man faktiskt ska skriva ”rapporter och avhandlingar”. Får väl se om det hjälper tids nog!

Familjelivet känns bra och avslappnat! Min kära fru har äntligen fått lite ledigt efter allt jobbande. Hoppas hon nu får vara ledig och inte behöver ”hoppa in” och jobba utan få vila ut. Hon behöver det! Det finns en ”klyscha” som säger: ”Små barn, små problem. Stora barn stora problem” Den är sann… Nu vet jag inte om jag ska definiera det som problem egentligen för det finns så många med ”far, far worse problems” för att inte tala om barn i u-länder mm. Men när man har en 17åring som är sur och butter och det visar sig det är rök sug och slut på cigg. Man har en 10åring som vill ha en I-phone och en 9åring som drar en genom alla sportaffärer efter just korrekt utseende på Nike skorna… Var jag likadan? Nääääää, det kan jag aldrig tro *hahaha* Måste ändå säga att jag är lyckligt lottad med mina barn, som när summeringen av dagen kommer, ändå är änglar! It could be a thousand times worse!

Vill även passa på att tacka en mycket god vän, Johan ”Belsen” Elofson för den första kommentaren i denna blogg!! Även om skrivandet här är nån form av själslig sanering och försök till nåt som kan liknas mental struktur bland alla måsten, planer, önskningar, funderingar och  viljor så är det kul med kommentarer… Kolla gärna in Johans musikaliska projekt ”Ro i Land” på: http://www.roiland.se/

Hur som helst ler jag denna fredag, våren är ju här! Ska med familjen grilla på balkongen för första gången i år! Visst, det är ingen Weber grill, kol eller gasol men en elgrill.. Det kunde varit värre…tänk om man haft fransk balkong!

Jesus i leave you for my balcony barbeque! Beware of the 21st century sniper!

