När man som 40åring försöker komma i något som kan liknas vid form så tär det på krafterna minst sagt. Tränade i måndags ett benpass som satt som en smäck…träningvärken känns never ending, men så ska det väl vara? Skulle med min fru ha tränat lite boxning i tisdags, men då hon jobbat mycket intensivt den senaste tiden ville hon vila. Istället tog jag dottern och en kompis till henne med mig till Löga. Medans dom badade spenderade jag nästan  2 timmar med ett gympass!

Tungt bröst, axlar och armpass som kändes helt suveränt!!! Det kan inte enbart vara ”placebo” då jag tog en NO-Xplode drink innan träningen och sådant pump jag kände i armarna har jag aldrig haft tidigare! Motivationen och fokusen i träningen kändes helt suverän!

Ger tisdagens träningspass:

Är som sagt 40år och tar inte detta med träningen på ”blodigt allvar” men faktum är att det är som ett gift! Det är frukatansvärt kul när det flyter på! Man vill till gymet igen och igen! Är smal som en sticka och har alltid varit, går inte upp i vikt fast jag skulle kunna leva på grädde och bacon! Det sätter sig väl på insidan av blodådrorna antar jag! Så när man märker att man orkar mer, vill mer och har mer fokus blir det som ett gift! På gott och ont… Man är ju ändå 40 och kommer aldrig blir atlet *haha*

Under denna onsdag var förmiddagen helt upptagen av möten vilket gjorde man kände sig på ”efterkälke” med allt annat jobb som är om dagarna. Ändå när lunchen väl kom (en sen lunch) knallade jag iväg till gymet. Tyvärr så fanns stress momentet hela tiden och jag tittade mer på klockan och tänkte jobb än jag tränande! Jag avbröt träningen efter 2-3 övningar, kände att fokus inte fanns utan att stressen över jobbet var överhängade. Likaså var nog kroppen trött. Kanske läge att vila kroppen några dagar? Bara att komma igen om någon dag. Men visst fanns det en besvikelse där…

Den avbrutna träningen får:

Den ensamma lilla stjärnan är bara för jag ändå, trots sena lunchen, trots stressmomentet med jobbet, ändå tog promenaden till gymet, bytte om, körde igång med träningen… Sen gick det inte hela vägen idag. Tyvärr!

Ikväll blir det hem och ”leka” med nya ”leksaken”. En I-Phone 3G S.

