Har blivit dåligt med ”bloggande” senaste dagarna. Jag får skylla på tiden! Men de facto är att ibland räcker inte tiden till och familj, jobb mm, måste gå före.

I söndags hade jag ställt klockan på 05:45 för att kunna träna ett morgonpass, som tur var tittade jag en extra gång på öppetiderna för Actic Gym… 08:00 på måndagar, jag var inte sen att ställ fram väckningen!!
Bestämde mig istället för att träna ett lucnh pass på måndagen…

Jobbet med systemoptimeringen flyter på, en av programmerarna har semester så jag är lite fast i att ”felsöka” och sammanställa ”felrapporter” som inkommer från våra användare. Inga större blesyrer ännu, men några saker dock som måste justeras.

Lunchen kom och jag gick och tränade ett ”benpass”, det gick väldigt bra om jag får säga så. Körde tills jag var alldeles skakig i benen och svettades som en ”gnu”…Lyckat pass trots att det var ett lunch pass och det är lite stressigare pga. tidspressen… NO-Xplode före och en Gainer efter, samt ett stort lass med mat. Har nu börjat att försöka strukturera upp en ”träningsdagbok” via Outlook. Ska även se om jag inte kan få det i Excel kopplat till Outlook. Inbillning eller ej, men tycker att NO-Xplode gör nytta, tar ut mig mycket mycket mer och är mycket mer fokuserad i själva övningarna/seten/reps… Placebo eller ej?

Måndagens träning var en klar:

Idag tisdag är det tänkt att köras ett box pass med min kära fru. Dock har hon jobbat så mycket så hon är helt slut och behöver vila. Orkar hon inte tar jag med mig barnen och åker och simmar. För saken är den att jag har en helvetisk träningsverk i de bakre regionerna!

Har nu beställt en I-Phone, ser fram emot att få testa den, min Sony Ericsson Xperia är si så där, den fungerar bra, men bryter samtal 2-3 ggr om dagen. Telefonen eller Telias nät? Någon annan med erfarenhet att Xperia bryter mitt i samtal i tid och otid? Likväl har det ur Windows Mobile 6.1 försvunnit ”Fjärrskrivbord/remote desktop” och det var en av sakerna som var ”guld värt” för mig. Möjligheterna att boota om servrar och services via mobilen. Enligt arbetskamrater skall det finnas sk. Apps  för I-Phone som klarar det. Gör det säkerligen för Windows Mobile också, men…nja… Programmen till Windows Mobile har jag inte så höga tankar om. Onödigt avancerat och väldigt få free apps…

Värst är väl nu att lill flickan kommer bli avis, hon vill så gärna ha en I-Phone!
Vi får se vad framtiden erbjuder för mobiler till mina kära barn!

