Satt med förtjusning och läste och tittade bilder på Facebook, gruppen ”Mälardalens PUNK/NEW WAVE 1977-1982”. Även om jag själv är några år för ung för att ha varit med på den tiden så kom jag likt ett sladdbarn att lära känna många av dessa underbara männsikor som var V-ås Punks… Mycket tack vare min storebror förståss och hans vänner.

Epoken, tiden kring punken från 77 och framåt har format många människor, inkl. mig själv till viss del. Även om jag själv mer tillhörde första generationens heavy metal och black metal headbangers… Det som fashinerar är hur just punktiden och de människor som ”hängde” i dessa kretsar än idag till viss del formats så pass av mentaliteten, friheten att ”göra som jag vill” oavsett vad gemene man tycker och tänker. Facebook gruppen visar också på att många fortfarande är vänner och många ser tillbaka på den tiden med glädje och med kreativitet. Likaså är många av de som spelade i punkbanden fortfarande musiker idag… och en och annan ”djävul” på TV.

Punken och mycket av det punkare gjorde och stod för redan 77, är nåt många ”föreläsare och coacher” pratar om idag på diverse förläsningar… Visioner…Att kunna nå dit man vill bara tror på det… Att göra det man vill och tro på sig själv oavsett vad ”Svensson” säger…Go for It!  Det dagens motivationsföreläsare säger idag, gjorde punkare redan 77…

Iden började idag bubbla om att visst vore det väl kul att göra en dokumentär film om punken i Västerås från 77 och framåt, kanske till slutet på 80 talet då punken blivit glamm… Intervjua gamla punkare och se hur tiden kring 77-85 format deras liv och vad dom tycker och tänker idag… Bild material måste finnas i massor egentligen, gamla demos, TST skivor mm.

Får allt försöka dryfta iden med några konstruktiva och drivna personer… Frivilliga sökes *L*
Hmm.. Var ska jag hitta tiden för att göra detta då?

