Det är ingen lögn att säga det varit fullt upp denna dag. Upp med tuppen…Ja för mig iallfall (numer), 07.00!
Frukost till barnen och få iväg dem till skolan, tur dom är så duktiga och fixar stressen på morgonen!

Väl på jobbet var det bara att börja testköra uppdateringar och optimeringar av lärplattformen. Att testköra via RDP är inte riktigt ”roligt”. Logga in remote, använda remote webbläsare för att testköra, men vad göra, bara att ”gilla läget”.  Att försöka separera ett 7-8 år gammalt system, som lappats och lagats och uppdaterats under många år är långt ifrån det enklaste. All heder till Daniel och Andreas på Office IT partner i Luleå för allt deras jobb. Skype är guld i lägen som dessa. Men att ta ett så pass gammalt LMS system och försöka klustra till olika virtuella servrar… Its bound to be problems…

Vid lunch tog jag mig friheten (med tanke på att jag kommer jobba lördag och förmodligen söndag) att ta 30-40 minuters längre lunch. Det gjorde att jag kunde gå och träna på Kristiansborg. Uppvärmningen var promenaden dit på 10min. och sedan var det bara att köra igång. Hade tagit en ”pre trainer drink” för 3e gången innan jag gick. Placebo eller ej, men visst finns det mer fokus i övningarna!
Nu är jag inte riktigt hemmastadd på Actic Gym på Kristiansborg ännu, har inte hittat alla maskiner, fria vikter etc, det kändes som ett störningsmoment. Men kontentan är att träningen kändes som:

Väl tillbaka på jobbet så informerade jag mina kollegor om att på måndag lunch kör vi träning på Kristiansborg (dom vill komma igång med träning dom också)… Det mottogs med blandade känslor *haha*!

Min kära fru ringde från Berlin och meddelade att dom hade det bra. Dom hade igår torsdag haft soligt och ca: 15+ grader… Idag var dom ute och for runt i Berlin och till kvällen skulle dom besöka lite klubbar och pubar! Är avis så jag blir grön! Men en vacker dag ska jag också till Berlin!

Dagen fortsatte med kontinuerlig testkörning av det klustrade LMS systemet, blandad glädje och sorg! När ett problem överkommits uppstod allt som oftast ett följdfel. Men det är som att laga en Volvo Amazon med delar från Volvo C90 eller nåt liknande.  Allt passar inte alltid! ihop! Det blir till att testköra och jobba fredag kväll, lördag och förmodligen söndag också. Men jobbet är intressant och lärorikt.

Trots saknaden av min fru, så fortlöper kvällen bra. Älsta grabben till frissan..jävlar nu börjar han se ”presentabel ut* bara han tog ur skrotet i näsan (har jag blivit gammal?). Dottern till simträning och sedan hem och nu är det mat på spisen… Andreas från Office IT partner i Luleå är online på Skype, så bara att ta tjuren vid hornen och jobba på med felsökning, optimering, testkörning av IT systemet!

Ha en underbar fredag alla!
Själv ska jag felsöka IT system och servrar, samtidigt som man ska vara pappa till en 17åring, en 10åring och en 9åring…

