Ibland hinner man verkligen inte skriva, eller är det så man inte har nåt att skriva om?
Denna gång har det faktiskt varit av ren tidsbrist och annat har fått gå före…

Väldigt mycket jobb för närvarande. Uppdateringar/optimering av system på jobbet, vår lärplattform.
Mycket givande rent läromässigt för mig, klustring av server mm. Dock tar det tid att göra, testa av, felsöka, åtgärda följdfel. Men det går åt rätt håll och håller det i sig så kommer systemet vara optimerat en del under helgen. Det skulle ge lite andrum och mer tid för mig rörande utveckling och design och arkitiektur av vårt nya LMS. Det kommer dock bli en del jobb i helgen då driftsättning av det hela går skarpt under lördagen.

På studiefronten har jag under veckan fått in en del av tre på första inlämningen i Mjuk Infrastruktur och har som målsättning att senast under söndagen har gjort hela examination 1 i kursen. Skulle behöva hitta ett ännu mer strukturerar och visuellt sätt att hela tiden behålla fokus på studierna. Bloggen var en liten tanke att kanske kunna fungera som ”studeidagbok”… Man kanske borde ha mer än 1 kategori i bloggen? 1 för studier, 1 för träning och en generell. Men vem ids läsa *haha*…

När det gäller träning så vart det gym i tisdags istället för boxen, min kära fru var sjuk och jag kände inte för att gå ensam till boxen… Är väl ännu inte helt bekväm med att delta på sådana ”pass” kanske… Fåfänga säger min fru, Image kanske andra säger *haha*, men så är det iallfall..
Dock var gympasset mycket bra, körde på i 1,5 timme, bröst, axlar, biceps och rygg mestadels. Vet inte om det är inbillning med tog innan träning NO-Xplode och tycker mig kunna ana att jag behåller fokus på träningen bättre… Dock är det ju endast andra gången så är lite skeptisk till att det skulle påverka nämnbart ännu.
Läser man ”omdömen” om detta NO-Xplode så skriver många dom får bättre fokus på träningen och tar ut maximalt. Jag som dock i vanliga fall är en kaffe drickare av rang, känner kanske inte samma ”rusning” i blodådrorna…ännu…Men det ska sägas att jag denna träning tog ut mig betydligt mer än vanligt, speciellt i slutet då jag körde tills det absolut tog stopp. Första gången på länge jag var så anfådd efter sista setet att det tog 3-4 minuter innan jag hämtat andan och kunde prata…

Gympasset var:

Min kära fru Sofia har det förhoppninsgvis bra nu, hon åkte med jobbet på konferens till Berlin idag! Snacka om jag skulle velat vara med henne nu! Vill gärna åka till Berlin! Hoppas dom har bra väder och att dom får chansen att vara ute i Berlin och titta sig omkring ordentligt. Så jag och barnen är hemma själva torsdag-söndag, men det är inga problem! Träning imorgon lunch hade jag på schemat och likaså på lördag när jobbet väl är gjort. Det är åtminståde på schemat… Vore bra man kunde hålla det också. Men har som sagt även examninationer och naturligtvis barnen.

Nåväl, det är bara torsdag ännu… Tänker på min fru och hoppas hon har det bra!
Som Arnold säger…I’ll be back!

