Idag hade vi på kontoret i Västerås, Nygårdsgatan besök av en mycket kär vän tillika kollega till mig… Jeker Swande. Jag, Peter Haglund och Jerker Swande var på ett jobb i Kina tillsammans under 2008 och det är alltid lika kul när man träffar på Jerker igen. Han höll idag i föreläsningar om bl.a. organisation och ledarskap, en mycket duktig föreläsare!

Tyvärr var tiden alldeles för kort för vi skulle hinna sitta ner och bara prata och diskutera, men det får bli nästa gång. Vi brukar stöta ihop lite här och där… I Västerås, Luleå med flera ställen… Ser fram emot nästa möte med Jerker, det är på något sätt befriande att kunna prata med honom om både dittan och dattan… Han är en god lyssnare, god talare, rolig, omtänksam och påläst herre på alla sätt och vis! För mig är han en inspirationskälla!

 
Jag och Jerker på Kinesiska muren 2008  


Christian, Peter och Jerker i förbjudna staden – Peking 2oo8

Jag hoppas att det inte ska ta allt för lång tid innan vi (jag och Peter Haglund) får chansen att sätta oss ner och i lugn och ro prata med Jerker igen, förhoppningsvis med en MONS i handen…

